Page 37 - mag_21
P. 37

της Ευτυχίας Αργυροπούλου




               Υ2. Αυτούσια η δήλωση του Δημήτρη Μαυρίκιου:


               «Τον περασμένο Μάιο o κ. Χατζάκης μου πρόσφερε το παρθενικό του ραντεβού ως δι-
               ευθυντής του Εθνικού Θεάτρου. Του ετοίμασα μάλιστα δυο συνετές προτάσεις, πριν πάω
               στο σπίτι της άγνωστής μου τότε κ. Δρίνη, όπου θέλησε να συζητήσουμε, παρούσης της
               οικοδέσποινας, μιας άλλης άγνωστής μου κυρίας και της κ. Μπαξεβάνη. (Σημειωτέον ότι
               ο ίδιος δεν μου επέτρεψε να πάω σε επόμενη συνάντησή μας με συνεργάτη μου! Η ευγε-
               νική υπόδειξη της γραμματέως ήταν: «Αν θέλετε, μπορείτε να κρατάτε σημειώσεις εσείς ο
               ίδιος»).
               Παραμερίζοντας τις προτάσεις μου, ο κ. Χατζάκης μού ζήτησε να αναλάβω τη μετάφραση
               της ΘΕΙΑΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ του Δάντη και τη συγγραφή/σκηνοθεσία τριών έργων για την
               κεντρική σκηνή: Η ΚΟΛΑΣΗ θα ανέβαινε στις αρχές Μαρτίου του 2014, το ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟ
               το 2015 και ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ το 2016. Τόνισα τότε το οικονομικά τολμηρό τού εγχειρή-
               ματος, αλλά με καθησύχασε και συμπλήρωσε ότι δεν θα ανακοινώσει πρόγραμμα, αν δεν
               υπογράψουμε όλοι!
               Στρώθηκα στη δουλειά. Επί 4 μήνες μετέφρασα έμμετρα πάνω από
               2750 στίχους της ΚΟΛΑΣΗΣ, κάτι που ισοδυναμεί με μεταφράσεις δύο
               τραγωδιών...
               Σε συνάντησή μας της 5ης Ιουνίου του έδωσα τα ονόματα όλων των συντελεστών και ένα
               μήνα αργότερα του έστειλα πλήρη κατάλογο 25 ηθοποιών και έλαβα τη διαβεβαίωση ότι
               θα κληθούν το ταχύτερο να υπογράψουν όλοι.
               Στις 9 Ιουλίου ανακοινώνεται η ΚΟΛΑΣΗ μαζί με όλο το φετινό ρεπερτόριο.
               Παρά τις συνεχείς πιέσεις μου, η υπογραφή δεν ήρθε ποτέ για κανέναν μας. Έγιναν μόνο                             37
               τηλεφωνήματα σε ηθοποιούς, με τα οποία τους διαβεβαίωναν προφητικά: «Φέτος θα είστε
               στην ...ΚΟΛΑΣΗ». Στον ενάμιση μήνα, χωρίς να ερωτηθώ, μου ανακοίνωσαν μετάθεση
               της πρεμιέρας για τις... 25 Απριλίου 2014, σχεδόν καλοκαίρι πια (!), κάτι που μας δυσκό-
               λευε αφάνταστα να δουλέψουμε σε θερινές παραγωγές αυτού του χρόνου. Ακολούθησε
               η μείωση κατά 20% των απολαβών μου με το σκεπτικό της «τριετούς συνεργασίας». Σε
               ένδειξη καλής θέλησης την αποδέχθηκα. Τρίτη έκπληξη: με δικαιολογίες για τα πενιχρά
               οικονομικά του θεάτρου και το «δαπανηρό» της «δικής μου» παραγωγής (λες και η μεγαλο-
               μανία του εγχειρήματος οφειλόταν σε γινάτι μου), ο διευθυντής επέφερε αδρές μειώσεις
               στον ήδη συμφωνημένο προϋπολογισμό. Δεν παραιτήθηκα σκεπτόμενος τους συνεργάτες
               μου. Οι υπογραφές συνέχιζαν να μην πέφτουν...   
               Μετά από διάφορες πρόσφατες φημολογίες επικοινώνησα με τη διεύθυνση και στις 26
               Σεπτεμβρίου ο Σ. Χατζάκης μου ανακοίνωσε ότι για λόγους οικονομικούς ματαιώνει για
               φέτος την ΚΟΛΑΣΗ και τη μεταθέτει στη σεζόν 2014-2015!
               Άφηνε δηλαδή άνεργους για μια ολόκληρη σεζόν τουλάχιστον 30 αν-
               θρώπους, παρότι μας είχε δεσμεύσει ήδη προ τετραμήνου για την τρέχουσα χειμερινή
               περίοδο οδηγώντας μας μ' αυτόν τον τρόπο να αρνηθούμε άλλες συνεργασίες.
               Δυσκολεύτηκα να κατανοήσω γιατί αυτοί οι οικονομικοί λόγοι δεν ίσχυαν στις 9 Ιουλίου,
               όταν ανακοίνωνε 21 παραγωγές! Όμως και μετά να προέκυψαν οι λόγοι αυτοί, πού είναι
               η διορατικότητα ενός διευθυντή που μες στη γενική φτώχεια οραματίζεται υπερπαραγωγές
               δεσμεύοντας δεκάδες επαγγελματίες, για να τους αφήσει μετά στους πέντε δρόμους;…»
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42