Page 33 - mag_21
P. 33
της Ευτυχίας Αργυροπούλου
Ηθοποιός
Υπάρχουν ως οντότητες;
Και αν ναι, που ακριβώς και σε το μορφή;
Όσο περίεργο και αν φαντάζει το παραπάνω ερώτημα, στη συ-
νείδηση πολλών επικρατεί η αντίληψη ότι οι άνθρωποι που ασχο-
λούνται με τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα καθώς και οι ανεπάγ-
γελτες κοσμικές κυρίες – αξιοπερίεργο κάρμα, ε; – υπάρχουν
μόνο και για όσο τους φωτίζει ο προβολέας των παπαράτσι.
Λες και ένα ανθρώπινο ον δεν υπάρχει μακριά από τα περιοδι-
κά και τις τηλεοπτικές εκπομπές.
η μου πείτε ότι δε θεωρού- Κονιόρδου έχει σπουδάσει Αγγλική Φιλο-
σατε έστω και υποσυνεί- λογία στο πανεπιστήμιο Αθηνών και αργό-
δητα ότι η Βασιλειάδου, ο τερα αποφοίτησε από τη δραματική σχολή 33
Κωνσταντάρας, ο Ορέστης Μα- του Εθνικού Θεάτρου. Υπήρξε ιδρυτικό μέ-
κρής, ο Αυλωνίτης και τόσοι άλλοι, λος του «Θεάτρου της Άνοιξης» και μόνιμο
ότι αποφάσισαν να γίνουν ηθοποι- μέλος του Θεάτρου Τέχνης του Κάρολου
οί στα 50 τους χρόνια. Κουν. Έπαιξε ρόλους σε έργα του ελληνι-
Ακόμα ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα κού και ξένου ρεπερτορίου σε σκηνοθεσία
του προβληματισμού που αναπτύσσεται Κουν, Γιώργου Λαζάνη και Μίμη Κουγιουμ-
στο παρόν άρθρο, αποτελεί το γεγονός τζή. Πήρε μέρος ως κορυφαία του χορού
ότι ενώ όλοι οι Έλληνες γνωρίζουν τον σε πολλά έργα του αρχαίου δράματος,
Πέτρο Φιλιππίδη, πολλοί λίγοι γνωρίζουν έπαιξε την Αθηνά, την Κλυταιμνήστρα, τη
τη Λυδία Κονιόρδου. Μήδεια, την Ηλέκτρα κ.α. Σκηνοθέτησε
Και σε περίπτωση που κάποιοι αναγνώ- έργα όπως την Ηλέκτρα του Σοφοκλή για
στες αναρωτιέστε ποια είναι αυτή, θεω- το Εθνικό Θέατρο κρατώντας και τον ομώ-
ρώ καλλιτεχνική μου υποχρέωση να σας νυμο ρόλο. Ενώ έχει ενσαρκώσει σπου-
συστήσω την κα Κονιόρδου ως την κορυ- δαίους ρόλους και στο ελεύθερο θέατρο
φαία εν ζωή τραγωδό που διαθέτει η χώ- όπως στη Φόνισσα του Αλέξανδρου Πα-
ρας μας και την εκπροσωπεί διεθνώς. Για παδιαμάντη και τη Γέρμα του Λόρκα. Πήρε
τους μη μυημένους στη τέχνη, κάτι σα την μέρος μέχρι και στη τελετή έναρξης των
Ειρήνη Παππά. Ολυμπιακών Αγώνων. Έχει αναλάβει τη
Συγκεκριμένα, αυτή η σπουδαία κυρία σε Διεύθυνση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου και του
όλη τη ζωή της υπηρέτησε την τέχνη και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας ενώ έχει διδάξει υπο-
ευρύτερο δημόσιο καλό με όποιον τρόπο κριτική σε ιδιωτικές σχολές και στη Δρα-
διέθετε: με δράσεις εθελοντισμού, απο- ματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου καθώς
κέντρωσης και με τη διδασκαλία, όπως επίσης και στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής
αναφέρει στο βιογραφικό της. Η Λυδία Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.