Page 87 - mag_114
P. 87
λειτουργούσε ως μονάδα
αντί ως μεμονωμένα κουμπώματα.
Τελικά, αποδείχτηκε αναποτελεσμα-
τικό γιατί είχε την τάση να ανοίγει με
ειδικό άνοιγμα.
Ο μηχανικός Gideon Sundback βελ-
τίωσε τελικά τα προηγούμενα μο-
for Shoes». Το σχέδιο ήταν ουσια- ντέλα φερμουάρ επινοώντας ένα
στικά ένας οδηγός (τώρα γνωστός μοντέλο που ονομάζεται «Plako
ως συνδετήρας ή ολισθητήρας) που fastener». Το σχέδιο περιείχε οβάλ
χρησιμοποιήθηκε για να κλείσει το μονάδες γάντζου που θα προεξείχαν
διάστημα μεταξύ των κουμπωμάτων από την ταινία στην οποία ήταν συν-
ενός παπουτσιού στη μία πλευρά στα δεδεμένα και παρείχαν πιο ασφα-
εξαρτήματα από την άλλη. Ο οδη- λή εφαρμογή από το προηγούμενο
γός μπορούσε να αφαιρεθεί μετά τη σχέδιο "C-curity". Αν και το μοντέλο 87
χρήση και είχε τη διπλή λειτουργία είχε πιο σφιχτή εφαρμογή, δεν ήταν
να σπρώχνει τα ογκώδη κουμπώ- ευέλικτο. Επίσης, δεν έμεινε κλειστό
ματα προς τα κάτω και στη συνέχεια όταν ήταν λυγισμένο και δημιούργη-
να τα τραβήξει μεταξύ τους για να σε μερικά από τα ίδια προβλήματα
κλείσουν. Ο οδηγός ήταν δύσκολο με το προηγούμενο σχέδιο γάντζου.
να παραχθεί λόγω των πολύ συγκε-
κριμένων λειτουργιών του και θεω- Ο Τελικός Σχεδιασμός
ρήθηκε επίσης χρονοβόρος. και Παραγωγή
Το δεύτερο δίπλωμα ευρεσιτεχνί- Το 1913, η Sundback αναθεώρη-
ας του Τζάντσον το 1893 ήταν μια σε και εισήγαγε ένα νέο μοντέλο, το
μετάβαση από τα πρώην ογκώδη οποίο είχε αλληλοσυνδεόμενες οβάλ
κουμπώματα σε γάντζους και μάτια. σέσουλες (αντί για τα προηγουμένα
Αυτός ο μηχανισμός, που αργότερα άγκιστρα που
ονομάστηκε "C-curity" ήταν μια σει-
ρά από βρόχους (κοντές μεταλλικές
προεκτάσεις) που δένονταν με το
χέρι στη μπότα ή το παπούτσι.
Η βελτίωση ήταν σημαντική
επειδή ο μηχανισμός