Page 79 - mag_111_
P. 79
Ο Κώστας Χατζηχρήστος είναι ένα είτε ως πονηροί ή κουτοπόνηροι.
πραγματικό «φαινόμενο», όπως τον Το «βλαχάκι», που ενσάρκωσε ο Κώ-
είχε χαρακτηρίσει, με το μοναδικό του στας Χατζηχρήστος ήταν ακριβώς μια
τρόπο, ο Αλέκος Σακελλάριος στην τη- κατηγορία από μόνο του, που πολύ
λεοπτική εκπομπή της ΕΤ-2 «Τα αστέ- διέφερε όμως από τον αντίστοιχο
ρια λάμπουν για πάντα» (1990-91) και φουστανελοφόρο ορεσίβιο Μπαρ-
στο σχετικό επεισόδιο, που ήταν αφι- μπαγιώργο, ο οποίος ως εύζωνας και
ερωμένο στον ίδιο τον Κώστα Χατζη- γαλατάς επιβλήθηκε στο νεοελληνι-
χρήστο. κό Θέατρο Σκιών στην Αθήνα κατά τα
Ένα «φαινόμενο» του ελληνικού τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ού
θεάτρου, της επιθεώρησης και κυρί- αιώνα.
ως του κινηματογράφου, με τον οποίο Ο Κώστας Χατζηχρήστος όμως δεν
επιβλήθηκε (και τυποποιήθηκε σε με- περιορίστηκε στο ρόλο του επιθεω-
γάλο βαθμό) ως ο βλάχος Θύμιος, σε ρησιακού Θύμιου, αλλά επέδειξε με-
μια εποχή που το «κλεινόν άστυ» είχε γάλο ταλέντο και στον κινηματογράφο,
κατακλυστεί από επαρχιώτες. Η τότε ακόμα και σε ρόλους με σημαντικές 79
αστυφιλία είχε οδηγήσει σε έναν ιδι- (και δραματικές ενίοτε) απαιτήσεις. Ας
ότυπο ρατσισμό για τους «βλάχους», πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την
οι οποίοι αντιμετωπίζονταν από τους αρχή:
πρωτευουσιάνους είτε ως αφελείς, Η κινηματογραφική δράση του Κώστα