Page 32 - mag_02
P. 32
Aπορώ... άρα υπάρχω!
“ από παιδί διέθετα ένα ένστικτο, όπως όλοι μας, ν’ αντιλαμβάνομαι τη δόνηση
των πραγμάτων και των καταστάσεων. με τον καιρό χάθηκε κι εμφανίζονται κά-
ποιες εκφάνσεις του σποραδικά, σε δύσκολες στιγμές όπως τώρα. ανησυχώ.
αυτό που με ανησυχεί είναι ότι η αίσθηση αναβρασμού που υπήρχε στην πόλη,
δεν υπάρχει πια. παρακολουθώντας τις ανακοινώσεις των νέων μέτρων για τη
διετία 2013 - 2014 και μιλώντας στη συνέχεια με φίλους και γνωστούς διαπί-
στωσα πως δείχνουν όλοι και όλα μουδιασμένα. προσωπικά νιώθω αναπαυτι-
κά μουδιασμένη όπως στο τραγούδι των Pink Floyd «i have become comfortably
numb»(http://www.youtube.com/watch?v=Bpzxf_flm8M). δεν υπάρχει μέσα μου
κανένα αίσθημα αδικίας που να με κάνει να εξεγείρομαι. δεν αισθάνομαι καν
φόβο, μετά από την ανελέητη επίθεση τρομοκρατίας που έχουμε υποστεί σαν
πολίτες. δυστυχώς. Γιατί και ο φόβος σε κάνει να αντιδράς. έίναι το συναί-
σθημα που συνοδεύει το ένστικτο επιβίωσης. Φοβάμαι, επομένως πρέπει να
32 κινητοποιηθώ, να τρέξω να σωθώ. Το εργοστάσιο της Coca Cola που λει-
τουργούσε εδώ στη Βόρεια Ελλάδα, έκλεισε και μεταφέρθηκε στη Βουλγα-
ρία, 30 χιλιόμετρα από τα σύνορα. Άφησε στο δρόμο δεκάδες ανθρώπους
για να γίνει το προϊόν πιο ανταγωνιστικό. δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοούν
με αυτόν τον όρο. Πιο φτηνή πάντως δεν έγινε στα ράφια των Σούπερ Μάρ-
κετ. προσπάθησα μια φορά να συζητήσω με ανθρώπους πιο καταρτισμένους
από εμένα σε οικονομοτεχνικά θέματα, για να λύσω κάποιες απορίες μου σχε-
τικά με το οικονομικό σύστημα μέσα στο οποίο ζούμε. ρώτησα λοιπόν γιατί
ο κατασκευαστής ενός προϊόντος, ανεβάζει την τιμή του όταν το αγοράζουν
περισσότεροι άνθρωποι. Εμένα θα μου φαινόταν λογικό, όσο περισσότεροι
αγοράζουν τόσο πιο φτηνό να είναι αφού το κέρδος του κατασκευαστή θα
προερχόταν από τον μεγάλο αριθμό των καταναλωτών. οι συνομιλητές μου με
κοίταξαν εμβρόντητοι, έμειναν από την ασχετοσύνη μου, σιγούρα σκέφτηκαν
πόσο αδαής είμαι και μου απάντησαν όσο ευγενικά μπορούσαν κρύβοντας ένα