Page 50 - mag_003
P. 50
ΥΓΕΙΑ | IATΡIKH
Αυτά είναι: θεραπεία. θα θεωρείται σκασιαρχείο.
Η χρονική συσχέτιση του συ- Τα περισσότερα από τα παι- Η θεραπεία είναι η ψυχοθε-
μπτώματος με κάποιο σημα- διά που παραπέμπονται σε ραπεία και μπορεί να είναι
ντικό στρεσσογόνο γεγονός παιδοψυχίατρο λόγω ενδεχό- οικογενειακού, ψυχοδυναμι-
όπως διαζύγιο, ασθένεια, μενης σωματοποίησης έχουν κού ή γνωσιακού τύπου. Η
προβλήματα στη σχέση γο- προηγουμένως ελεγχθεί ορ- γνωσιακή αρχή που κυρίως
50 νέα παιδιού κ.α. γανικά για τα συμπτώματά εφαρμόζεται σε παιδιά με
Η ύπαρξη και κατά το παρελ- τους. Αφού λοιπόν οι διάφο- σωματοποίηση είναι το να
θόν επεισοδίων σωματοποίη- ρες παθολογικές καταστά- επιστρέφουν στις συνήθεις
σης. σεις έχουν αποκλειστεί, θα δραστηριότητες και υπευ-
Η ενίσχυση του συμπτώμα- πρέπει στη συνέχεια να εξη- θυνότητες τους ανεξάρτητα
τος από οικογενειακούς ή γηθεί στο παιδί ή τον έφηβο εάν το σύμπτωμα επιμένει.
κοινωνικούς παράγοντες π.χ. και τους γονείς του η φύση Μάλιστα οι υψηλές προσδο-
το παιδί δεν πηγαίνει σχολείο της σωματοποίησης, μέσω κίες μαρτυρούν πίστη των
κάθε φορά που εκφράζει το μιας συζήτησης που αφορά γονέων και των ειδικών ότι το
σύμπτωμα. τη σχέση σώματος-ψυχής. παιδί κατά βάση είναι υγιές κι
Η ύπαρξη μέσα στην οικογέ- Επίσης θα πρέπει να γίνει κα- ότι έχει τη δυνατότητα να ξε-
νεια ή στο άμεσο περιβάλλον τανοητό από τον ασθενή και περάσει αυτό το εμπόδιο. Τα
πρότυπου μίμησης για το τους γονείς του ότι το πρό- αντικαταθλιπτικά και τα αγχο-
σύμπτωμα δηλαδή η ύπαρξη βλημά τους θεωρείται υπαρ- λυτικά μπορούν να μειώσουν
ατόμου που παρουσιάζει το κτό και πραγματικό και να τα σωματικά συμπτώματα
ίδιο σύμπτωμα. γίνει προσπάθεια εξάλειψης αλλά χρησιμοποιούνται πολύ
Η συνύπαρξη άλλων δυσκο- του στίγματος της ψυχικής σπάνια στα παιδιά και τους
λιών στο ίδιο το παιδί π.χ. η νόσου, διότι αν το παιδί ή οι εφήβους.
ύπαρξη μαθησιακής δυσκολί- γονείς νιώσουν ντροπή για τη Η σωματοποίηση είναι μια
ας αποτελεί συχνά το λόγο διάγνωση της σωματοποίησης υπαρκτή διαταραχή και η
που το παιδί παρουσιάζει είναι πολύ πιθανό να αντιστέ- αντιμετώπισή της επιβάλλε-
σχολική αποφυγή. κονται στη θεραπευτική παρέμ- ται καθώς όχι μόνο επηρεά-
Η αναντιστοιχία του συμπτώ- βαση. Τέλος το παιδί πρέπει να ζει την σχολική και κοινωνική
ματος προς τις γνωστές καθησυχάζεται για το ότι δεν λειτουργικότητα του παιδιού,
ανατομικές οδούς και τους πάσχει από κάποια σοβαρή αλλά και γιατί έτσι αποφεύ-
γνωστούς φυσιολογικούς μη- σωματική ασθένεια αλλά και γονται οι άσκοπες, συχνά
χανισμούς. να καταλάβει ότι απουσία από επώδυνες ή και επικίνδυνες
Η θετική ανταπόκριση του το σχολείο χωρίς την έγκριση ιατρικές εξετάσεις και παρεμ-
συμπτώματος σε θεραπεία του θεραπευτή του και χωρίς βάσεις στο παιδί.
με placebo, υποβολή ή ψυχο- το απαραίτητο δικαιολογητικό