Page 52 - mag_09
P. 52
(grand-père) του οποίου εί- τους θεούς ή τους αγίους, γυαλό να του επιστρέφεται
μαστε εικόνα και ομοίωση… υπό τη μορφή ταμάτων και από τον ουρανό για να τον
Τα γηρατειά στο συλλογι- άλλων προσφορών. Δεν εί- ωφελήσει. Αν όμως δούμε
κό ασυνείδητο φαίνεται να ναι τυχαία η παρουσία του γύρω μας, θα διαπιστώσου-
είναι συνδεδεμένα με την αντί-δωρου στη δική μας με ότι αυτή η σχέση δεν εί-
ατόνηση της σεξουαλικό- θρησκεία, όπου οι πιστοί ναι αληθής. Γιατί αν ήταν,
τητας και επιθετικότητας λαμβάνουν συμβολικά τη τότε σίγουρα ο πλανήτης
52 καθώς συνδέονται με την χάρη του Θεού. δεν θα κινδύνευε τόσο από
ασθένεια που σταδιακά Στην περίπτωση του Αγιο- την καταστροφή που έχει
οδηγεί στο θάνατο. Έτσι οι βασιλιάτικου δώρου, αυτό υποστεί και δεν θα υπήρχαν
σχέσεις με τους γέροντες για να υπάρξει, πρέπει να τόσες αδικίες.
είναι συνήθως λιγότερο είναι καλό το παιδί. Η καλω- Έτσι ο Άγιος Βασίλης αντα-
συγκρουσιακές από ό,τι με σύνη είναι ένα από τα προ- μείβει το παιδί που ακολου-
τους νεότερους. τάγματα του Χριστιανισμού θεί τον δρόμο του Θεού.
Όμως ο Άγιος Βασίλης και αφού ένας εκπρόσωπος Η προσφορά δώρων όμως
δεν φέρνει δώρα χω- εμφανίζεται για να φέρει μέσα από αυτή τη διαδικα-
ρίς κανένα αντάλλαγμα. ένα δώρο θα πρέπει ο απο- σία ενέχει έντονα τελετουρ-
Όπως τονίζει ο Marcel δέκτης του να ακολουθεί γικό χαρακτήρα. Παραπέ-
Mauss στην έρευνά του αυτό τον δρόμο. μπει στα δώρα των Μάγων
για τη σημασία του δώρου Ίσως μέσα από τέτοιες δο- προς τον νεογέννητο Ιη-
στις αρχαϊκές κοινωνίες, ξασίες και εκφράσεις εδραι- σού, όπου μέσα από αυτά
αυτό έχει πάντα έναν χα- ώνεται μέσα μας η δοξασία είναι σα να χαρίζεται ο
ρακτήρα ανταλλακτικό και περί δικαίου κόσμου, την ίδιος ο Θεός στο βρέφος.
βρίσκεται σε κάθε σφαίρα οποία έχει εκτενώς διε- Στις ανθρώπινες καθημε-
της ανθρώπινης εμπει- ρευνήσει η κοινωνική ψυ- ρινές σχέσεις τα δώρα εμ-
ρίας. Έτσι, σε πολιτικό χολογία. Πρόκειται για την φανίζονται ως επιβράβευση
επίπεδο, συνηθίζονται τα πεποίθηση ότι αν κάποιος μιας καλής συνύπαρξης με
δώρα ανάμεσα στους ηγέ- κάνει μία καλή πράξη τότε τον άλλο, μία αναγνώριση
τες διαφορετικών χωρών θα εισπράξει το όφελος από της αξίας που έχει στη ζωή
που στην πραγματικότητα αυτή σε δεύτερο χρόνο. μας. Για τον Ελβετό ανθρω-
προμηνύουν συμφωνίες Η δοξασία περί δικαίου κό- πολόγο Gérald Berthoud
μεταξύ των κρατών που σμου είναι βαθιά ριζωμένη τα δώρα δημιουργούν,
υποστηρίζουν τα οφέλη στην κουλτούρα μας και συγκρατούν και ενδυνα-
των λαών τους. έχει ανορθολογική βάση, μώνουν τους δεσμούς. Το
Αλλά και στη θρησκευτική είναι δηλαδή σαν το καλό δώρο κατέχει την κοινω-
ζωή βλέπουμε δώρα προς που θα ρίξει κάποιος στο νική του λειτουργία από