Page 63 - mag_19
P. 63

«Ένα βιβλίο πρέπει να είναι το τσεκούρι που σπάζει



            την παγωμένη θάλασσα μέσα μας».


                                                                                             Franz Kafka




               τα μικρά αντικείμενα γίνονται μάρτυρες ενός κόσμου γεμάτου
               χλιδή και ξεγνοιασιά μα κι ενός κόσμου που βιώνει το μίσος
               και τα πογκρόμ.
               Μέσα από τα κεχριμπαρένια μάτια του λαγού γνωρίζουμε ένα
               ολόκληρο πλέγμα ζωών, μια οικογένεια, μια εθνοτική ομάδα –
               τους Εβραίους– αλλά και μια οικουμένη που παρασύρεται από
               τη δίνη των πολέμων και τη λατρεία της τέχνης, ισορροπεί με-
               ταξύ του παλιού και του νέου, κρυφοκοιτάζει μέσα στα κτήρια
               και στις αλληλογραφίες, συναντιέται με τον Ντεγκά, τον Ρίλκε,
               τον Προυστ, τους αυτοκράτορες και τους τραπεζίτες, τον απλό
               λαό που πονάει και ενθουσιάζεται σχεδόν ταυτόχρονα…
               Το βιβλίο αυτό, που έλαβε διθυραμβικές κριτικές από το σύ-
               νολο του Τύπου, είναι πάνω και πέρα απ’ όλα μια περιπλάνη-
               ση, ένα ταξίδι στον μικρόκοσμο των πραγμάτων που φέρουν
               απίστευτη δύναμη μέσα τους και είναι σε θέση να αλλάξουν
               τα πάντα.
                                                                                       ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΛΛΗΣ
                                                                                       ΙΧΝΗ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ
               «Κρατάτε στα χέρια σας ένα αριστούργημα»                                Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
               Frances Wilson, Sunday Times
                                                                                       Μάρτιος 1948: ο δεκάχρο-
                                                                                       νος Περικλής Αδάμος γίνεται
                                                                                       μάρτυρας της στυγνής δολο-               63
                                                                                       φονίας των γονιών του από
                                                                                       τους στρατιώτες του Εθνικού
                                                                                       Στρατού κατά τη διάρκεια
               ERICH FROMM                                                             του Εμφυλίου. Έχοντας χάσει
               Η ΤΕΧΝΗ                                                                 τα  πάντα,  διαφεύγει  με  τους
               ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ                                                              αντάρτες στα βουνά της Ευ-
               Εκδόσεις                                                                ρυτανίας. Κυνηγημένος, κάτω
               ΜΠΟΥΚΟΥΜΑΝΗΣ                                                            από αντίξοες συνθήκες, θα
               «Η αγάπη», γράφει ο Έριχ                                                ζήσει από κοντά το μίσος, τον
               Φρομ, «είναι η μόνη ικα-                                                φόβο, την απώλεια, τον πόνο,
               νοποιητική απάντηση στο                                                 τον θάνατο.
               πρόβλημα της ανθρώπινης                                                 Εξήντα χρόνια αργότερα, θα
               ύπαρξης».                                                               αφηγηθεί την ιστορία του σ’
               Ωστόσο, οι πιο πολλοί από                                               έναν νεαρό ερευνητή, αναζη-
                                                                                       τώντας στη μνήμη του ανθρώ-
               μας είναι ανήμποροι ν’ ανα-                                             πους, τόπους και γεγονότα.
               πτύξουν την ικανότητά τους
               για αγάπη σε βαθμό τέτοιο,          βιβλίο, ο δρ. Φρομ ερευνά την
               που η αγάπη να είναι σύν-           αγάπη απ’ όλες τις πλευρές.         Γραμμένο     με    γρήγορους
               θεση ωριμότητας, αυτογνω-           Όχι μόνο τη ρομαντική αγάπη,        ρυθμούς, σασπένς και κινη-
               σίας και θάρρους. Η τέχνη           που περιβάλλεται από τόσες          ματογραφικό  ρεαλισμό που
                                                                                       καθηλώνει, το μυθιστόρη-
               της αγάπης, όπως κάθε άλλη          πλάνες, αλλά και την αγάπη          μα παρακολουθεί τον αγώνα
               τέχνη, απαιτεί εξάσκηση και         των γονιών για τα παιδιά, την       εκείνου του παιδιού να χτίσει
               συγκέντρωση. Περισσότερο            αδελφική αγάπη, την ερωτι-          από την αρχή τη ζωή του, πα-
               όμως από κάθε άλλη τέχνη,           κή αγάπη, την αγάπη για τον         λεύοντας με τα φαντάσματα
               απαιτεί διόραση και κατανό-         εαυτό μας και την αγάπη για         που στοίχειωσαν την ψυχή
               ηση. Σ’ αυτό το καταπληκτικό        το Θεό.                             του.
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68