Page 39 - mag_25
P. 39

της Ευτυχίας Αργυροπούλου

                                                                                                          Ηθοποιός













































                                                                                                                                39


               χή που θεατρικά εκφράζεται          και κονφερανσιέ (Μίμης              ατρικές παραστάσεις με
               αντιπροσωπευτικά από την            Τραϊφόρος, Γιώργος Οικο-            πολυμελή  σχήματα,  σε  μια
               περίφημη «Μάντρα» του               νομίδης, Ορέστης Λάσκος             απόλυτα πετυχημένη προ-
               ΑΤΤΙΚ (Κλέωνας Τριαντα-             κ.ά.) και φτάνει μέχρι τη           σπάθεια  να  προσκαλέσουν
               φύλλου (1885-1944), ένα             χρυσή  εποχή  του  ελληνι-          το σημερινό κοινό να ανα-
               «ναό τέχνης» για την εποχή          κού κινηματογράφου, εν-             βαπτιστεί στην ομορφιά
               που  λειτούργησε για μιαν           δυόμενη με βαθύ ρομαντι-            των τραγουδιών που σημά-
               ολόκληρη δεκαετία (1930-            σμό, ευγενική μελαγχολία            δεψαν τη ζωή εκατομμυρί-
               1940), συνδυάζοντας με              και λεπτό χιούμορ, έφεραν           ων Ελλήνων και να ανακα-
               μοναδικό τρόπο στοιχεία             στο ελληνικό ρεπερτόριο             λύψουν  τις αξίες ζωής  και
               από την παρισινή μπουάτ,            ένα ξεχωριστό ύφος και              την καλλιτεχνική τόλμη μιας
               την αθηναϊκή επιθεώρηση,            ήθος. Αυτό το ύφος που              εποχής  εξίσου  δύσκολης
               το βαριετέ, την ταβέρνα             σαν να μην κληρονομήθη-             και μεταβατικής, όσο και η
               και τη μουσικό-φιλολογική           κε απόλυτα στις επόμενες            σημερινή.  Αυτές  οι  παρα-
               στοά και που υπήρξε φυ-             καλλιτεχνικές προσπάθειες,          στάσεις  μέσα από  μνήμες
               τώριο πολλών σπουδαίων              μεταφέρεται αυτούσια στο            και  αισθήσεις,  κείμενα  και
               καλλιτεχνών, όπως η Δα-             σήμερα, σε μια προσπάθεια           τραγούδια  που  σφράγισαν
               νάη (η κορυφαία μούσα του           απεγνωσμένης         αναζήτη-       την ευαισθησία  μας, επι-
               Αττίκ), η Κάκια Μένδρη, η           σης και εκείνου του παλιού          χειρούν μια αναδρομή με ή
               Πάολα, ο Νίκος Γούναρης,            ήθους.                              χωρίς διάθεση «ρετρό», με
               η Νινή Ζαχά κ.ά., καθώς και         Θεατρικές αναβιώσεις εκεί-          πολύ χιούμορ, σαρκασμό,
               ορισμένων από τους σημα-            νης της εποχής έχουν ήδη            τρυφερότητα και συγκίνη-
               ντικότερους στιχουργούς             ξεκινήσει ως μουσικοθε-             ση. Στο επίκεντρο έχουν
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44