Page 53 - mag_30
P. 53

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ                                      από την Δήμητρα Σταύρουαπό τη Δήμητρα Σταύρου

                                                                                           http://psyhismos.blogspot.gr/








               επιβάλλουν, περισσότερο             Οι γονείς από την άλλη, αποδέχονται ευκολότερα ό,τι θεω-
               ή λιγότερο συνειδητά, να            ρούν ως θετικές πλευρές του παιδιού τους και δυσκολότερα
               ακολουθήσει δρόμους που             τις άλλες, ή τις μειονεξίες του.
               δεν ακολούθησαν εκείνοι             Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ζευγάρι επιστημόνων με
               γιατί κάποιος άλλος, ή η            παιδί 10 χρονών με δυσλεξία, που προτιμούν να τον απο-
               ζωή δεν τους το επέτρεψε.           καλούν «τεμπέλη» πλήττοντας την αυτοεκτίμηση και το ναρ-
               Βλέπουν το παιδί σαν προ-           κισσισμό του, παρά να δεχθούν ότι το παιδί τους έχει μία
               έκταση του εαυτού τους και          νοητική ιδιαιτερότητα και χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης
               ζουν μέσα από τη ζωή του.           και λογοθεραπείας.
               Δεν διακρίνουν την επιθυ-
               μία του, ή την αρνούνται.           Ένα άλλο παράδειγμα είναι η διαγενεολογική συνέχεια του
                                                   επαγγέλματος, που συνήθως είναι κερδοφόρο. Βλέπουμε
               Πολλές φορές το παιδί έρ-           λοιπόν συχνά γιατρούς ή δικηγόρους πολλών γενεών να
               χεται στη ζωή πρόωρα και            κρατούν το ίδιο γραφείο για αιώνες. Το παιδί που θα σπάσει
               σε κακή εποχή για τους γο-          αυτή την αλυσίδα για να ακολουθήσει το δικό του δρόμο δεν
               νείς. Μπορεί να το θέλει            μπορεί παρά να διακατέχεται από (το παράδοξο) αίσθημα
               μόνο ο ένας από τους δυο.           ενοχής και προδοσίας απέναντι στη γενιά του. Μόνο αν οι
               Σε αυτές τις περιπτώσεις, η         γονείς το αγαπούν πραγματικά μπορούν να το βοηθήσουν
               μη αποδοχή ξεκινά ήδη από           να βρει τον δρόμο του, ο οποίος μπορεί ακόμη και να είναι
               τη σύλληψη. Συνήθως οι              και η συνέχεια της αλυσίδας, αλλά αυτό θα πρέπει να έχει                     53
               άνθρωποι αυτοί που έχουν            προκύψει από την καθαρή επιθυμία του ίδιου.
               τέτοια προϊστορία αισθά-
               νονται ότι δεν θα έπρεπε να         Αποδοχή σημαίνει επίσης και την ικανότητα αντίληψης της
               υπάρχουν, ή ότι η ζωή τους          ιδιαίτερης αναπτυξιακής φάσης του παιδιού. Αυτό σημαίνει,
               είναι ένα λάθος. Δυσβά-             ότι είναι θετικό να του δίνουμε ερεθίσματα, αλλά να μην το
               σταχτες σκέψεις!
               Η ενηλικίωση αυτού του
               παιδιού θα αργήσει πολύ
               να  έρθει.  Γιατί,  σε  σχέση
               με ένα άλλο παιδί που το
               αποδέχονται, θα πρέπει να
               σπαταλήσει πολύτιμο χρό-
               νο για να καταλάβει ότι έχει
               δικαίωμα να αισθάνεται
               και να επιθυμεί διαφορετι-
               κά από τους γονείς του. Θα
               προσπαθήσει πολλά χρόνια
               να τους πείσει να αποδε-
               χθούν την ταυτότητά του,
               στην ουσία ζητώντας την
               αγάπη τους. Μερικές φορές
               αυτές οι προσπάθειες δεν
               σταματούν ποτέ, ως το θά-
               νατο του γονέα.
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58