Page 40 - mag_30
P. 40
STAND UP & FIGHT
Η αλληλεγγύη ως τρόπος ζωής
Συναντηθήκαμε αργά το «Η προσπάθεια μας εδώ πατάει σε δυο πόδια: το πρώτο
πρωί. Την ώρα που η πόλη είναι η λειτουργία ενός υποστηρικτικού πλαισίου, στη βάση
αφήνει τους γρήγορους τεκμηριωμένης και επιστημονικά συγκροτημένης μεθοδο-
ρυθμούς της για την μεση- λογίας, το οποίο όμως λειτουργεί καθαρά και μόνο σε όρους
μεριανή της σιέστα. Ο Δη- αλληλεγγύης (δεν υπάρχει κανένας που να αμείβεται) και
μήτρης, είναι μια ήρεμη το δεύτερο είναι η μεγάλη μας παρέα, η οποία έχει ξεφύγει
δύναμη που μετράει 7 χρό- από το φιλανθρωπικό μοντέλο «ωφελούμενος» - «ευεργέ-
νια στο χώρο της ΑΡΣΙΣ- της» και έχει περάσει σε μια αυτοοργάνωση από τα κάτω
Κοζάνης. όπου όλοι είναι ίσοι και ως ίσοι έχουν όλοι λόγο σε όλα».
«Όταν ξεκινάγαμε το 2007, Αυτή τους η παρέα δεν είναι μόνο τις ώρες που κάνουν κάτι,
μια χούφτα ανθρώπων τότε, αλλά αγκαλιάζει την ίδια τους τη ζωή: «Η παρέα αυτή βρή-
40 σίγουρα κανένας δεν θα κε τον τρόπο να «περνάει καλά» στην εποχή της κρίσης,
μπορούσε να σκεφτεί ή να όχι ως έναν ενοχικό καταναλωτικό τρόπο ζωής, αλλά ως
σχεδιάσει τη μορφή που έχει μια στάση ζωής και αντιμετώπισης της κρίσης μακριά από
σήμερα η προσπάθεια μας. τα αντικαταθληπικά και την απελπισία που θέλει τον άν-
Αυτή τη μορφή την έδωσε η θρωπο δέσμιο, φοβισμένο και εγκλωβισμένο στα αδιέξοδα
ίδια η κοινωνία, η οποία για της εποχής. Όταν είμαστε μαζί μπορούμε να αντισταθούμε,
τους δικούς της λόγους θέ- να μην αφήσουμε κανέναν να πέσει, να είμαστε χαρούμε-
λησε να έχει την ΑΡΣΙΣ-Κο- νοι και να παράγουμε-διανέμουμε αυτά που χρειαζόμαστε
ζάνης. Χωρίς την κοινωνία, (αγαθά και υπηρεσίες), όχι στη βάση μιας καπιταλιστικής
σήμερα, δεν θα υπήρχαμε. οικονομικής σχέσης, αλλά μιας αυτάρκης μικρής κοινότη-
Η κοινωνία είναι αυτή που τας».
συμμετέχει, η κοινωνία Η μεγάλη τους δράση είναι το Ελεύθερο Σχολείο. 156 παι-
είναι αυτή που μας θέλει διά (τον προηγούμενο χρόνο) από όλες τις γειτονιές της πόλης
ανεξάρτητους, η κοινωνία που για διάφορους λόγους οι οικογένειες τους δεν μπορούν
είναι αυτή που εξασφαλί- να στηρίξουν τη σχολική τους φοίτηση, παιδιά που μεγαλώ-
ζει την ύπαρξη μας, καθώς νουν στο περιθώριο μιας κοινωνίας η οποία αρνείται να απο-
οι πόροι μας προέρχονται δεχτεί το διαφορετικό, παιδιά που στην οικογένεια τους, αλλά
μόνο από αυτή και όχι από και στο σχολείο δεν περνούν καλά, παιδιά από την Α΄ τάξη του
το κράτος». δημοτικού, μέχρι την Γ΄ λυκείου που συμμετέχουν όχι σ’ ένα
Ο τρόπος λειτουργίας της κοινωνικό φροντιστήριο, αλλά σ’ ένα χώρο αγάπης και απο-
έχει πραγματικό ενδιαφέ- δοχής. «Προσπαθούμε να αναδείξουμε εκείνη τη δυναμική
ρον και ίσως να αποτελεί και τη δημιουργικότητα που έχουν τα παιδιά και δυστυχώς
μια καινοτόμα πρόταση: το σχολείο επίμονα την αγνοεί. Προσπαθούμε να φτιάξου-