Page 25 - mag_28
P. 25

Mάκης Σεβίλογλου



                           Mάκης Σεβίλογλου
                                                                                                      στον Β_56











               έχουν το κοινό τους, εκείνο που θα τους πα-           δεν θα επέλεγαν να τα ακούσουν ,κι αυτό εί-
               ρακολουθεί και θα τους δίνει κουράγιο να              ναι πράγματι αυτό που θέλαμε να πετύχουμε
               συνεχίσουν, χτίζοντας μία σχέση βασισμένη             παρέα με τους μουσικούς. Σε άλλες χώρες,
               στο «δούναι και λαβείν». Αν το κοινό αυτό             ευρωπαϊκές και μη, όπως για παράδειγμα

               δεν βρεθεί ποτέ, αυτό δεν σημαίνει πως ο              στη γειτονική Τουρκία, χρόνια τώρα μπά-
               καλλιτέχνης ή το έργο του δεν υπήρξαν, εφ’            ντες καταπληκτικών μουσικών, παίρνουν τα
               όσον το έργο τους έχει καταγραφεί. Βέβαια             παραδοσιακά τους τραγούδια και τα απο-
               εδώ σημαντικός παράγοντας είναι κι ο απο-             γειώνουν στην κυριολεξία. Στην  Ολλανδία
               δέκτης του μηνύματος, αν αυτός αδιαφορή-              το «Παράθυρο ανοιχτό», θεωρήθηκε ο κα-
               σει, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν και για             λύτερος  ethnic δίσκος της χρονιάς 2013,
               τους δύο, στη δική μας ελληνική περίπτωση,            με ότι αυτό συνεπάγεται, πωλήσεις και συ-
               μάλλον έχουν δυσκολέψει πολύ.                         ναυλίες.  Η έννοια της εμπορικότητας όμως,
                                                                     νομίζω πως, μέσα στην Ελλάδα της κρίσης

               Β_56: Δημιουργείς παραδοσιακά ακούσματα               έχει χαθεί. Η αγορά φυτοζωεί κι ο μόνος
               σε μια εποχή, που άλλα είδη είναι περισσότερο         μαζικός διανομέας μουσικής πλέον, είναι
               "αρεστά" στο ευρύ κοινό. Η έννοια της «εμπο-          οι εφημερίδες. Τα ιδιωτικά ραδιόφωνα και
               ρικότητας» και το κάλεσμα από τις σειρήνες της        τηλεοπτικά κανάλια, προσβλέποντας στο
               εφήμερης επιτυχίας και αναγνωρισιμότητας πως          κέρδος, δύσκολα  ανοίγουν τις πόρτες τους
               ηχεί στις δημιουργικές μουσικές επιλογές σου;         σε νέους καλλιτέχνες και δουλειές, αρκού-                  25
                                                                     νται στην προώθηση των ίδιων ονομάτων

               M.Σ.: Η αλήθεια είναι πως δεν φτιάχνω                 χρόνια τώρα,  κι όμως δίπλα μας υπάρχουν
               μόνο  παραδοσιακά  ή  δημοτικοφανή  τρα-              άνθρωποι που δημιουργούν διαμαντάκια.
               γούδια. Είναι ίσως μια «ρετσινιά» που μου             Το ποιοτικό τραγούδι φυσικά και μπορεί να
               «κόλλησαν», δεν το λέω σε καμία περίπτω-              είναι και εμπορικό, όμως ίσως μετά χαλά-
               ση με απαξίωση, από τον καιρό που φτιάξα-             σει η σούπα του μετρίου, που στις μέρες μας
               με το ¨Βύσσινο και νεράντζι» με τη Χαρούλα            είναι μια πολύ προσοδοφόρα επιχείρηση,
               Αλεξίου.  Αν  όμως  εννοούμε  αποκλειστικά            μέσα σε μια μικρή αγορά.
               την τελευταία δουλειά, έχω να σου πω το
               εξής. Τα δημοτικά τραγούδια (εννοώ όλα                Β_56: Οι τραγουδοποιοί, έχετε το χάρισμα να

               τα είδη), έχουν φανατικούς ακροατές  κι               προκαλείτε συναισθήματα με τη μουσική και
               αυτό το διαπίστωσα με το «Παράθυρο ανοι-              τους στίχους σας. Σίγουρα μέσα σας υπάρχει
               χτό». Το παραδοσιακό τραγούδι είναι πολύ              μια πηγή που τροφοδοτεί αυτή σας τη δημιουρ-
               δημοφιλές σε όλους τους Έλληνες, ίσως πε-             γικότητα. Έχεις νιώσει κάποια στιγμή τη δική
               ρισσότερο της επαρχίας και κερδίζει φίλους            σου πηγή να στερεύει; Αν ναι, τι είναι αυτό που
               ακόμη και στο εξωτερικό, ανθρώπους που                την έκανε να «ξαναποτίσει» τη δημιουργικότητά
               ενδεχομένως για πρώτη φορά έρχονται σε                σου με νότες και στίχους;

               επαφή μαζί του. Αυτό που εισπράττω με με-
               γάλη χαρά, είναι η αγάπη του νέου κόσμου              M.Σ.: Πολλές φορές ένιωσα πως στέρεψα
               για τον τρόπο που παιχτήκαν τα τραγούδια.             κι ότι ήταν ως εδώ. Στην ίδια φάση βρί-
               Άνθρωποι, που είδαν μέσα από ένα διαφο-               σκομαι και τώρα που μιλάμε. Πλέον όμως
               ρετικό τρόπο παιξίματος, τραγούδια που                δεν τρομάζω, απομακρύνομαι από τα τρα-
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30