Page 67 - mag_031
P. 67

της Μαργαρίτας Καρλαύτη




                                                                        πιόνια





               Την ιδέα την έχει ήδη εφαρμόσει ένα νηπιαγωγείο που έφτιαξε ένα αντίστοιχο
               παιχνίδι για να μάθουν τα νήπια κομποστοποίηση, και είναι απλή.
               Εφόσον θέλουμε το παιχνίδι να είναι επιδαπέδιο, σε ένα μεγάλο χαρτόνι ή ακό-

               μα καλύτερα σε μουσαμά 0,80 Χ 2-2,50μ. σχεδιάζουμε έναν γαιοσκώληκα που
               μαζί με άλλους μικροοργανισμούς του εδάφους, είναι ένας από τους βασικούς
               συντελεστές για την παραγωγή κομπόστ. Τον χωρίζουμε σε τετράγωνα και τον
               χρωματίζουμε.
               Στη συνέχεια φτιάχνουμε τέσσερα πιόνια - κουκλάκια (αυτά που έφτιαξα εγώ
               δεν είναι τίποτα περισσότερο από πλαστικά ποτήρια με κεφάλια από μπάλες φελι-
               ζόλ, ζωγραφισμένα, ντυμένα και διακοσμημένα με ύφασμα και χρωματιστό σπά-
               γκο), όμως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ως πιόνια και κουκλάκια, ζωάκια,
               playmobil και ό,τι άλλο παιχνίδι έχουμε διαθέσιμο και μπορεί να παίξει ρόλο

               πιονιού.
               Μετά βρίσκουμε εικό-
               νες από τρόφιμα και                                                    κάρτες

               φαγητά που "αρέσουν"
               ή δεν "αρέσουν" στον
               γαιοσκώληκα και τα                                                                                               67 67
               κολλάμε πάνω σε κάρ-
               τες από χαρτόνι. Στην
               πίσω πλευρά των καρ-
               τών γράφουμε πληρο-
               φορίες που αφορούν
               αυτό το τρόφιμο και

               την κομποστοποίηση με
               εύληπτο και άμεσο τρό-
               πο σα να μιλάει ο γαι-
               οσκώληκας στα παιδιά
               και να τους λέει τι του
               αρέσει, τι όχι και γιατί.
               Στην πίσω πλευρά της

               κάθε κάρτας εκτός των
               παραπάνω πληροφορι-
               ών, γράφει "πάρε με"
               αν η κάρτα απεικονί-
               ζει κατάλληλη για κο-
               μποστοποίηση τροφή ή
               πόσα βήματα (έως 3)
               πρέπει να πάει πίσω ο
               παίχτης αν πάτησε σε

               ακατάλληλη για κομπο-
               στοποίηση τροφή.
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72