Page 37 - mag_37
P. 37

ΑπόΣΤόΛόΣ ΚόΤόύΛΑΣ                                                        από το Μagaz!ne

                                  Ταξιδεύοντας

                      με τα χρώματα και τις λέξεις...







               μαντικό ζωγράφο Friedrich           σμού: με θάμβος μπροστά             Σε τελική ανάλυση, τα έργα
               δεν είναι τυχαία. Αυτού του         στο μεγαλείο της φύσης,             του Απόστολου Κοτούλα

               είδους η πρόσληψη της φύ-           με απόγνωση μπροστά στην            δεν συνιστούν τοπιογραφίες
               σης, όπου προκρίνεται εμ-           αναμορφωτική της δύναμη.            με την παραδοσιακή έννοια
               φατικά το τρομακτικό της            Μόνος, στέκεται ο καλλι-            του όρου. Δεν είναι αποτυ-
               μεγαλείο σε βαθμό που ο             τέχνης, μόνος και ο θεατής          πώσεις του ορατού κόσμου.
               άνθρωπος να αισθάνεται              μπροστά στο συντελούμενο            Έχουν συλληφθεί εξαρχής

               ανήμπορος μπροστά της,              θαύμα της δημιουργίας. Ο            και  έχουν  εκτελεστεί  όχι
               δεν είναι συνήθης στην ελ-          ίδιος ο ζωγράφος διατεί-            απλώς σαν πίνακες όσο σαν
               ληνική τέχνη. Αναμφίβολα,           νεται ότι η τέχνη του είναι         δοκίμια μεταφυσικής. Μεγα-

               εκλεκτικές συγγένειες του           αισιόδοξη. Υποστηρίζει ότι          λειώδεις μέσα στην απλότη-
               Κοτούλα, σε επίπεδο σύν-            στους πίνακές του κρύβεται          τά τους, οι συνθέσεις μοιά-
               θεσης ή χρωματικής λιτό-            το μήνυμα της αναγέννησης           ζουν να πραγματεύονται το
               τητας, με τοπία του Θανάση          μέσα από τις  στάχτες, το           ίδιο θέμα: τη γραμμή του
               Στεφόπουλου ή του Τάσου             αναγκαίο πέρασμα από την            ορίζοντα, το μεταξύ των δύο

               Χριστάκη μπορούν να εντο-           ολοκληρωτική καταστροφή             κόσμων, του γήινου και του
               πιστούν. Όμως η βασική              για την ουσιαστική αναδη-           ουράνιου, του ορατού και
               του διαφορά εντοπίζεται             μιουργία. Και πάλι, όμως,           του εσωτερικού, σε μια αι-               37

               ακριβώς σε αυτή την προ-            πρόκειται για ένα ατομικό           ώνια, μεταμορφωτική πάλη.
               σπάθεια του Κοτούλα να              βίωμα, για έναν προσωπικό
               συλλάβει τον ορατό κόσμο            δρόμο που ο ζωγράφος, και           ςπύρος μοσχονάς
               μέσα από πρίσμα ανάλογο             ο θεατής τελικά, καλούνται          Ιστορικός της Τέχνης
               του γερμανικού ρομαντι-             να τραβήξουν μόνοι.



                ΠΑΡΑΚΜΗ / VeRFALLeN
                100x150cm
                Μικτή Τεχνική σε Καμβά
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42