Page 37 - mag_37
P. 37
ΑπόΣΤόΛόΣ ΚόΤόύΛΑΣ από το Μagaz!ne
Ταξιδεύοντας
με τα χρώματα και τις λέξεις...
μαντικό ζωγράφο Friedrich σμού: με θάμβος μπροστά Σε τελική ανάλυση, τα έργα
δεν είναι τυχαία. Αυτού του στο μεγαλείο της φύσης, του Απόστολου Κοτούλα
είδους η πρόσληψη της φύ- με απόγνωση μπροστά στην δεν συνιστούν τοπιογραφίες
σης, όπου προκρίνεται εμ- αναμορφωτική της δύναμη. με την παραδοσιακή έννοια
φατικά το τρομακτικό της Μόνος, στέκεται ο καλλι- του όρου. Δεν είναι αποτυ-
μεγαλείο σε βαθμό που ο τέχνης, μόνος και ο θεατής πώσεις του ορατού κόσμου.
άνθρωπος να αισθάνεται μπροστά στο συντελούμενο Έχουν συλληφθεί εξαρχής
ανήμπορος μπροστά της, θαύμα της δημιουργίας. Ο και έχουν εκτελεστεί όχι
δεν είναι συνήθης στην ελ- ίδιος ο ζωγράφος διατεί- απλώς σαν πίνακες όσο σαν
ληνική τέχνη. Αναμφίβολα, νεται ότι η τέχνη του είναι δοκίμια μεταφυσικής. Μεγα-
εκλεκτικές συγγένειες του αισιόδοξη. Υποστηρίζει ότι λειώδεις μέσα στην απλότη-
Κοτούλα, σε επίπεδο σύν- στους πίνακές του κρύβεται τά τους, οι συνθέσεις μοιά-
θεσης ή χρωματικής λιτό- το μήνυμα της αναγέννησης ζουν να πραγματεύονται το
τητας, με τοπία του Θανάση μέσα από τις στάχτες, το ίδιο θέμα: τη γραμμή του
Στεφόπουλου ή του Τάσου αναγκαίο πέρασμα από την ορίζοντα, το μεταξύ των δύο
Χριστάκη μπορούν να εντο- ολοκληρωτική καταστροφή κόσμων, του γήινου και του
πιστούν. Όμως η βασική για την ουσιαστική αναδη- ουράνιου, του ορατού και
του διαφορά εντοπίζεται μιουργία. Και πάλι, όμως, του εσωτερικού, σε μια αι- 37
ακριβώς σε αυτή την προ- πρόκειται για ένα ατομικό ώνια, μεταμορφωτική πάλη.
σπάθεια του Κοτούλα να βίωμα, για έναν προσωπικό
συλλάβει τον ορατό κόσμο δρόμο που ο ζωγράφος, και ςπύρος μοσχονάς
μέσα από πρίσμα ανάλογο ο θεατής τελικά, καλούνται Ιστορικός της Τέχνης
του γερμανικού ρομαντι- να τραβήξουν μόνοι.
ΠΑΡΑΚΜΗ / VeRFALLeN
100x150cm
Μικτή Τεχνική σε Καμβά