Page 18 - mag_55
P. 18

από τις εκδόσεις
                                       ΒΙΒΛΙοπΑρουσΙΑσεΙσ
                                                                                                 ΡΟΕΣ
































               εμιλιο μπαρρατσινα                           σνιτσλερ                          KEΪτ σοπεν
                        πΩλειται                    ο ανΘΥπολοΧαΓοσ
                      παραΔεισοσ                            ΓΚοΥστλ                    Η ιστορια μιασ Ωρασ
                                                                                         Και αλλα ΔιΗΓΗματα
                                                   Ο νεαρός ανθυπολοχαγός
               Τέσσερις μετανάστες από το                                              Όταν πια παραδόθηκε, μια λε-
               Καλαμαρί –χώρα που έχει επι-        Γκουστλ, περήφανο μέλος             ξούλα ξέφυγε απ’ τα ελαφρώς
               νοήσει ο συγγραφέας και φέρει       του τιμημένου αυτοκρατορι-          μισάνοιχτα χείλη της. Την ψι-
               τα γνωρίσματα κάθε κράτους          κού στρατού της αψβουργι-           θύρισε ξανά και ξανά, κρυφά
   18          της  Λατινικής Αμερικής–  φτά-      κής Αυστροουγγαρίας, παρα-          μες στην ανάσα της: «Ελεύθε-
               νουν στη Μαδρίτη για να βρουν       κολουθεί ένα κονσέρτο  στο          ρη, ελεύθερη, ελεύθερη!»
               τον παράδεισο. Αντ’ αυτού,          οποίο πλήττει αφόρητα. Η            Τι αξία είχε η αγάπη, το ανε-
               όμως, βιώνουν τη διάψευση:          συνέχεια της βραδιάς, όμως,         πίλυτο μυστήριο, μπροστά σ’
               έρχονται αντιμέτωποι με μια με-     του επιφυλάσσει μια έκπληξη         αυτή την κατάκτηση της αυτο-
               γάλη απάτη, με το εφιαλτικό πα-     που φαίνεται ικανή να του αλ-       διάθεσης που αίφνης την ανα-
               ρελθόν τους, με την προβλημα-       λάξει τη ζωή. Ή ίσως και όχι…       γνώριζε ως την ισχυρότερη πα-
               τική συμβίωση και τη δύσκολη        Ο Ανθυπολοχαγός Γκουστλ,            ρόρμηση της ύπαρξής της!
               επιβίωσή τους σε μια πολιτεία       γραμμένος το 1900, θεωρεί-          Τα διηγήματα της Κέιτ Σοπέν,
               εχθρική.                            ται ένα από τα σημαντικότερα        κομψοτεχνήματα μιας λοξής,
               Παράλληλα με τις μικρές, προ-       έργα του βιεννέζικου μοντερ-        κινηματογραφικής ματιάς, γε-
               σωπικές τους ιστορίες, στο μυ-      νισμού. Η λεπτοδουλεμένη            μάτης κατανόηση για τα αν-
               θιστόρημα Πωλείται Παράδει-         αυτή νουβέλα του Σνίτσλερ,          θρώπινα, λειτουργούν σαν
               σος περιγράφεται μια κοινωνία       στην οποία χρησιμοποιείται,         μικρές αποκαλύψεις. Το περί-
               της οποίας αμφισβητούνται           για πρώτη φορά στα γερμανι-         φημο ερώτημα του Φρόυντ,
               έμπρακτα όλες οι καθιερωμένες       κά γράμματα, η αφηγηματική          «Τι θέλει η γυναίκα;», μοιάζει
               αξίες. Πρόκειται για ρεαλιστική     τεχνική του εσωτερικού μο-          να στοιχειώνει πρωθύστερα
               αλλά και ποιητική μεταγραφή,        νολόγου, προκάλεσε σκάνδα-          και υπόγεια την αφήγηση. Η
               σε ιδίωμα αιχμηρό και ρωμα-         λο την εποχή τού fin-de-siècle      περιπέτεια των ηρωίδων είναι
               λέο, μιας ιστορίας της εποχής       και οδήγησε στην απόταξη            ακριβώς η αναζήτηση της επι-
               μας που θα ταράξει βαθύτατα         του συγγραφέα της από τον           θυμίας τους. Το ουσιαστικό
               όσους νομίζουν ότι θα μπο-          αυστροουγγρικό στρατό.              νόημα κάθε ιστορίας είναι το
               ρούσαν να την προσπεράσουν                                              ταξίδι προς την ανακάλυψη του
               αδιάφοροι. Δεν είναι ψέμα – ο                                           κρυμμένου εαυτού, η περιπλά-
               παράδεισος πάντα υπήρχε μέσα                                            νηση  της  αυτογνωσίας.  Κάθε
               τους...                                                                 ηρωίδα γίνεται μια «Ωραία κοι-
                                                                                       μωμένη» που αφυπνίζεται.
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23