Page 35 - mag_56
P. 35

του Βασίλη Αρδά











               τα videogames, τα τηλεπαιχνίδια,                      από το εξωτερικό στα – ενδιαφέρο-

               τις ταινίες, τα παιδικά προγράμμα-                    ντα συνήθως-πιλοτικά προγράμμα-
               τα αλλά και τον προφορικό λόγο                        τα που προτείνονται, κατά καιρούς,

               των ενηλίκων όταν απευθύνονται                        αγνοώντας, όμως, τις πραγματικές
               στα παιδιά τους, έχουν σαν αποτέ-                     συνθήκες λειτουργίας των ελλη-

               λεσμα την αύξηση των δυσκολιών                        νικών σχολείων και την απουσία

               στην άρθρωση, στον οπτικοκινητι-                      προηγούμενης επιμόρφωσης και
               κό συντονισμό και στις  δεξιότητες                    προετοιμασίας των εκπαιδευτικών.

               γραφής και ανάγνωσης.                                 Στο πλαίσιο αυτό κινούνται και οι

               Δεν μπορώ να κάνω προβλέψεις για                      υπουργικές αποφάσεις. Ανεδαφι-
               το μέλλον, θέλω  μόνο να εκφρά-                       κές και μη λειτουργικές. Δεν θέλω

               σω την αγωνία μου για την ποιό-                       να προσπεράσω τις φωτεινές εξαι-

               τητα των διαπροσωπικών σχέσεων                        ρέσεις, όπως ήταν για παράδειγμα
               που θα αναπτύξουν αυτά τα παιδιά                      η σύσταση του εΚεΒΙ και των παι-

               τα επόμενα χρόνια σε σχέση και με                     δικών κι εφηβικών βιβλιοθηκών                              35
               την μαθησιακή και κοινωνική τους                      αλλά φοβάμαι πως ο τρόπος που

               ετοιμότητα. Γιαυτό και θαυμάζω                        καταργήθηκαν  και  οι  δύο  αυτές

               απεριόριστα τους γονείς που έχουν                     πρωτοβουλίες δείχνει ξεκάθαρα τις
               καταφέρει να μεταδώσουν τις θετι-                     διαθέσεις των ελληνικών κυβερνή-

               κές αξίες της ζωής στα παιδιά τους                    σεων να εξαφανίσουν κάθε ίχνος

               και να αντισταθούν στις εύκολες                       πνευματικής καλλιέργειας για τα
               λύσεις που ξεπετάγονται από πα-                       παιδιά και τους νέους.

               ντού                                                  Από την άλλη πλευρά το ακαδημα-

                                                                     ϊκό προφίλ των νέων εκπαιδευτι-
               Μ.: Η πολιτεία, είναι αρωγός σε θέ-                   κών είναι αξιοθαύμαστο.  επίσης,

               ματα που πολλές φορές αλλάζουν τον                    υλοποιούνται πολλά  καινοτόμα
               πεπατημένο δρόμο;                                     προγράμματα  με χρηματοδότηση

                                                                     από την ευρωπαϊκή ένωση που βο-

               Κ. Τ. η επίσημη εκπαιδευτική πο-                      ηθούν τον/την εκπαιδευτικό σε ένα

               λιτική της ελλάδας έχει χάσει προ                     πλαίσιο καλής συνεργασίας μετα-
               πολλού τον ανανεωτικό της χαρα-                       ξύ σχολικών μονάδων να αναδεί-

               κτήρα.  Προσπαθεί να ενσωματώ-                        ξει τις δημιουργικές πρωτοβουλίες
               σει ξένες πρακτικές που έρχονται                      του/της.  Αυτό που μας λείπει είναι
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40