Page 32 - mag_56
P. 32
ΠΑΡΟυΣΙΑΣη
Κατερίνα Τζαβάρα
Μιλώντας για τα παιδιά!
να ακούν, θέλουν να ακουστούν. διαμονής, βέβαια. Άλλες συνήθειες
αποκτούν τα παιδιά της επαρχίας
Μ.: Οι γονείς είναι δεκτικοί στα νέα και άλλες διεξόδους και φιλοσο-
ακούσματα και μεθόδους που προτεί- φία έχουν παιδιά και γονείς στις
νεις στα επιμορφωτικά σεμινάρια που μεγάλες πόλεις.
παραδίδεις;
Μ.: Πώς βλέπεις τα παιδιά του σήμερα
Κ. Τ. Οι περισσότεροι νέοι γονείς και τι προβλέπεις για το μέλλον;
έχουν σύγχρονη, ευρωπαϊκή κουλ-
τούρα και αντιλαμβάνονται πως τα Κ. Τ. Τα παιδιά έχουν εισπράξει
παιδιά χρειάζονται ένα περιβάλλον όλη την αβεβαιότητα, την ένταση
πλούσιο σε ερεθίσματα, που να και την αστάθεια που εκδηλώνε-
καλλιεργεί την κριτική τους σκέ- ται μέσα από τις συμπεριφορές των
ψη. είναι πρόθυμοι και «ανοιχτοί» γονέων τους. Αν για κάτι έχουμε
32 σε προτάσεις για να προωθήσουν ευθύνη είναι αυτή η γενιά νέων
τη φιλαναγνωσία στο οικογενειακό που παραδίδουμε στην κοινωνία.
περιβάλλον. «Σκοντάφτουν» λίγο Δεν χάσαμε μόνο την ευκαιρία να
στη διαχείριση της καθημερινότη- ανασυνταχθούμε και να νοικοκυρέ-
τας με τα χίλια οικονομικά προ- ψουμε το κράτος και τα οικονομικά
βλήματα και την ένταση που αυτά μας αλλά και την εστία της οικογέ-
δημιουργούν. εκεί σταματούν πολ- νειας. Τα περισσότερα παιδιά εκδη-
λές φορές και βάζουν σαν προτε- λώνουν επιθετικές συμπεριφορές,
ραιότητα την υπακοή και την «εύ- έχουν βίαιες αντιδράσεις και έλ-
κολη» απασχόληση των παιδιών λειψη συγκέντρωσης της προσοχής
τους (στην τηλεόραση, στο tablet, τους και στρατηγικών διαχείρισης
στον υπολογιστή) και όχι την ποιο- προβλημάτων.
τική ψυχαγωγία τους μέσα από ένα Δυσκολεύονται να ακολουθήσουν
λογοτεχνικό βιβλίο, μία θεατρική κανόνες και να περιγράψουν προ-
παράστασή ή την επίσκεψη σε κά- φορικά ή γραπτά τη λογική ακο-
ποιο μουσείο. Δράσεις, δηλαδή, λουθία των γεγονότων. η έλλειψη
που συνήθως απαιτούν και τη δική φυσικής δραστηριότητας, ο απο-
τους ενασχόληση και ενεργητική σπασματικός λόγος και οι εικόνες
συμμετοχή. εξαρτάται και ο τόπος βίας που προβάλλονται μέσα από