Page 32 - mag_56
P. 32

ΠΑΡΟυΣΙΑΣη


                  Κατερίνα Τζαβάρα


                 Μιλώντας για τα παιδιά!



               να ακούν, θέλουν να ακουστούν.                        διαμονής, βέβαια. Άλλες συνήθειες
                                                                     αποκτούν τα παιδιά της επαρχίας

               Μ.: Οι γονείς είναι δεκτικοί στα νέα                  και άλλες διεξόδους και φιλοσο-

               ακούσματα και μεθόδους που προτεί-                    φία έχουν παιδιά και γονείς στις

               νεις στα επιμορφωτικά σεμινάρια που                   μεγάλες πόλεις.
               παραδίδεις;

                                                                     Μ.: Πώς βλέπεις τα παιδιά του σήμερα
               Κ. Τ. Οι περισσότεροι νέοι γονείς                     και τι προβλέπεις για το μέλλον;

               έχουν σύγχρονη, ευρωπαϊκή κουλ-
               τούρα και αντιλαμβάνονται πως τα                      Κ. Τ. Τα παιδιά έχουν εισπράξει

               παιδιά χρειάζονται ένα περιβάλλον                     όλη την αβεβαιότητα, την ένταση

               πλούσιο σε ερεθίσματα, που να                         και την αστάθεια που εκδηλώνε-
               καλλιεργεί την κριτική τους σκέ-                      ται μέσα από τις συμπεριφορές των

               ψη. είναι πρόθυμοι και «ανοιχτοί»                     γονέων τους. Αν για κάτι έχουμε

   32          σε προτάσεις για να προωθήσουν                        ευθύνη είναι αυτή η γενιά  νέων
               τη φιλαναγνωσία στο οικογενειακό                      που παραδίδουμε στην κοινωνία.

               περιβάλλον. «Σκοντάφτουν» λίγο                        Δεν χάσαμε μόνο την ευκαιρία να

               στη διαχείριση της καθημερινότη-                      ανασυνταχθούμε και να νοικοκυρέ-
               τας με τα χίλια οικονομικά προ-                       ψουμε το κράτος και τα οικονομικά

               βλήματα και την ένταση που αυτά                       μας αλλά  και την εστία της οικογέ-
               δημιουργούν. εκεί σταματούν πολ-                      νειας. Τα περισσότερα παιδιά εκδη-

               λές φορές και βάζουν σαν προτε-                       λώνουν επιθετικές συμπεριφορές,

               ραιότητα την υπακοή  και την «εύ-                     έχουν βίαιες αντιδράσεις και έλ-
               κολη» απασχόληση των παιδιών                          λειψη συγκέντρωσης της προσοχής

               τους (στην τηλεόραση, στο tablet,                     τους και στρατηγικών διαχείρισης
               στον υπολογιστή) και όχι την ποιο-                    προβλημάτων.

               τική ψυχαγωγία τους μέσα από ένα                      Δυσκολεύονται  να ακολουθήσουν

               λογοτεχνικό βιβλίο, μία θεατρική                      κανόνες και να περιγράψουν προ-
               παράστασή ή την επίσκεψη σε κά-                       φορικά ή γραπτά  τη λογική ακο-

               ποιο μουσείο. Δράσεις, δηλαδή,                        λουθία των γεγονότων. η έλλειψη

               που συνήθως απαιτούν και τη δική                      φυσικής δραστηριότητας, ο απο-
               τους ενασχόληση και ενεργητική                        σπασματικός λόγος και οι εικόνες

               συμμετοχή.  εξαρτάται και ο τόπος                     βίας που προβάλλονται μέσα από
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37