Page 24 - mag_56
P. 24
από τις εκδόσεις
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟυΣΙΑΣεΙΣ
ΡΟΕΣ
Jeremy Holmes ραΪνερ μαρια ριΛΚε ςεντερμπεργΚ
ΚαταθΛιΨη Οι τεΛευταιΟι ΔΟΚτωρ γΚΛας
Οι περισσότεροι από μας συ- Μπορούμε βεβαίως να φαντα- Μέχρι πού μπορεί να φτάσει
νήθως νιώθουμε «καλά». Για στούμε ότι υπάρχουν πίνακες ένας άνθρωπος για να βο-
κάποιον που έχει κατάθλιψη, μέσα στη σάλα: πίνακες βα- ηθήσει κάποιον άλλον ή και
όμως, καμιά από τις απλές βε- θείς, ονειρικοί, μέσα σε ήρεμα τον ίδιο του τον εαυτό; Πού
βαιότητες της καθημερινότητας κάδρα. Ένας Τζορτζόνε ίσως, τελειώνει το σωστό και πού
24 δεν μπορεί να θεωρείται δεδο- ή κάποιο βαθυπόρφυρο πορ- αρχίζει το λάθος; Ποιες συνέ-
μένη. Πώς μπορούμε να κατα- τρέτο ζωγραφισμένο κατά το πειες επιφέρει η εκάστοτε επι-
νοήσουμε αυτή την ανθρώπινη πρότυπο του Τιτσιάνο, ίσως λογή; Θα μπορέσει ο Γκλας
δυστυχία και πώς μπορεί η ψυ- του Πάρις Μπορντόνε. Επίσης να κρατήσει τις ισορροπίες
χοθεραπευτική γνώση να συμ- γνωρίζουμε ότι υπάρχουν και ή θα σπάσει σε χίλια κομμά-
βάλει στην καλύτερη αυτογνω- λουλούδια. Μεγάλα, έκπλη- τια; Θα διέλθει αλώβητος την
σία μας και στη θεραπεία της κτα λουλούδια που περνούν εσωτερική του μάχη ή θα γίνει
κατάθλιψης; όλη την ημέρα μέσα σε βαθιά, θρύψαλα;
Ο Jeremy Holmes, από τους πιο δροσερά, χάλκινα βάζα και
σημαντικούς σύγχρονους κλι- τραγουδούν αρώματα: αργό- Ο Δόκτωρ Γκλας του Γιάλμαρ
νικούς και μελετητές στο χώρο σχολα λουλούδια. Σέντερμπεργκ, ένα σύντομο
της ψυχοθεραπείας, θεωρεί ση- «noir» μυθιστόρημα γραμμέ-
μείο-κλειδί την έννοια της «απώ- Και αργόσχολοι άνθρωποι. νο υπό μορφή ημερολογίου,
λειας». Στο βιβλίο υπάρχουν Δύο, τρεις ή πέντε. Χωρίς στα- είναι ίσως το πλέον αγαπημέ-
αρκετά κλινικά παραδείγματα ματημό τεντώνεται το φως νο και πολυσυζητημένο από
και αναφέρονται οι διάφορες από την τεράστια εστία και τα κλασικά έργα της σουηδι-
ψυχοθεραπευτικές μέθοδοι, αρχίζει να τους μετρά: Όμως κής λογοτεχνίας.
ενώ εξετάζεται και η αλληλεπί- κάνει πάντα λάθος.
δραση ζητημάτων όπως η ενο-
χή, η απόγνωση, ο θυμός και η Τρία, αμετάφραστα ως σή-
επανόρθωση. μερα στα ελληνικά, διηγήμα-
τα του Rilke. Τρεις ιστορίες,
όπου η αλήθεια αποκαλύπτεται
σιγά σιγά πίσω από τις λέξεις.