Page 55 - mag_59
P. 55
¾Í» ÑÅ ¹ÊÅÑϾ Ѿ½ÏÌÖ
http://psyhismos.blogspot.gr/
αν αυτό γίνεται, ή στην ίδια γειτονιά ώστε του. Αντανακλά την υπευθυνότητα που ο
να µην υπάρχει ρήξη µε τους κοινωνικούς κάθε γονιός πρέπει να έχει απέναντι στο
δεσµούς που έχει στο σχολείο και µε τους παιδί του, από την στιγµή που έχει απο-
γείτονες -φίλους του. Ιδανικά θα ήταν να φασίσει την άφιξή του στον κόσµο. Είναι
έµεναν και οι δύο γονείς κάτι που τα παιδιά το αναγνωρίζουν στον
σχετικά κοντά ώστε να διευκολύνεται η γονιό τους καθώς µεγαλώνουν.
επικοινωνία τους, αλλά και να συνεργά-
ζονται για ασχολίες του παιδιού, όπως εί- ∆εν είναι λίγες οι φορές που ζευγάρια που
ναι οι εξωσχολικές δραστηριότητες του. χωρίζουν, µετά από κάποιο διάστηµα, αν
Κοντά αλλά µε διακριτικότητα, αφού πλέ- όχι αµέσως, µπορούν να γίνουν καλοί φί-
ον τα σπίτια είναι δύο. Χρήσιµο είναι να λοι. Και αυτό δεν θα έπρεπε να µας ξενίζει,
υπάρχει ένα πρόγραµµα στην επικοινωνία αφού για να παντρευτούν κάποτε αυτοί οι
ώστε να µπορεί να δοµεί το παιδί τις δρα- άνθρωποι, κάτι κοινό είχαν. Σίγουρα πά-
στηριότητες του, να έχει απερίσπαστο ντως, κανείς δεν θα θέλει να χάσει µελ-
χρόνο µελέτης και να έχει µία ρουτίνα λοντικά γεγονότα όπως τα γενέθλια του
µέσα στην καθηµερινότητά του που θα παιδιού τους, την αποφοίτησή του από το
του ξαναδώσει αίσθηµα ασφάλειας.
Μερικές φορές οι σχέσεις µεταξύ 55
γονιού και παιδιού µπορεί να
βελτιωθούν µετά το διαζύγιο, αφού
αφενός υπάρχει µεγαλύτερη ηρεµία
στην ζωή των γονιών και
αφετέρου, ο χρόνος που περνά
το παιδί µε τον γονιό που δεν ζει
µαζί συνέχεια γίνεται περισσότερο
ουσιαστικός και πιο συνειδητός
και από τους δύο (γονιό-παιδί). Τα τηλε-
φωνήµατα ή οι επαφές µε άλλα µέσα είναι
σηµαντικό να υπάρχουν.
Η διατροφή του παιδιού είναι
σηµαντική για την σχέση µε τον πατέρα (ή
την µητέρα αν εκείνη δίνει διατροφή-κυρί-
ως στο εξωτερικό συµβαίνει αυτό σε κά-
ποιες περιπτώσεις). ∆οµεί την σχέση µαζί