Page 15 - mag_70
P. 15

από τον Βασίλη Αρδά



                                                                     ❝   Φανταστείτε πόσο ενδιαφέρον

                                                                     έχει για μένα, όταν κάποια στιγμή

                                                                     πιάσω την κιθάρα στα χέρια μου,

                                                                     στο μυαλό μου να συνυπάρχουν

                                                                     ο Μπουνιουέλ με την Pj Harvey
                                                                     και τον Σεζάν ή τον Σοφοκλή!
                                                                                                                  ❞












                                                                                                                            photo: Vasia Anagnostopoulou  15























               κούς πυλώνες που προανέφερα. Από                      έχουν να κάνουν με τη μελέτη άλλων

               τη μια δηλαδή, η ελληνική μουσική,                    τεχνών, όχι της μουσικής, και με την
               κυρίως αυτό που ονομάζουμε έντεχνη                    προσπάθεια να αντιληφθώ οποιασδή-

               σκηνή, αλλά και τα ρεμπέτικα και λαϊκά                ποτε δημιουργική μου πράξη ως ένα

               τραγούδια. Από την άλλη, οι σπουδές                   αισθητικό γεγονός που εντάσσεται στα
               μου στην κλασική μουσική, οι οποίες,                  πλαίσια της Τέχνης και της Αισθητικής

               όσο κι αν δεν το συνειδητοποιούσα την                 γενικότερα, όχι μόνο της μουσικής. Το

               περίοδο εκείνη, διαμόρφωσαν την αι-                   αποτέλεσμα για τον ακροατή μπορεί να
               σθητική, αλλά και τη δομή της μουσικής                είναι το ίδιο κατανοητό ή μη, ευχάριστο

               μου σκέψης. Κυρίως ο Bach. Έγινε κάτι                 ή όχι, ωστόσο εγώ ακολουθώ διαφο-

               σαν φίλτρο μέσα από το οποίο άκουγα                   ρετική πορεία στο μυαλό μου. Μελε-
                                                                     τάω ζωγράφους, αρxιτέκτονες, σκηνο-
               όλες τις υπόλοιπες μουσικές.
                                                                     θέτες, μιας και οι «όγκοι», οι διατάξεις,

               Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια οι επιρ-                  ο ρυθμός, η πλαστικότητα, η αφαίρεση,
               ροές μου  (που πάντα χρειάζονται                      η ποιητικότητα είναι ζητήματα καθολι-

               τον χρόνο τους για να ωριμάσουν και                   κότερα και διαχρονικά και είναι αυτά
               να επιδράσουν αβίαστα και φυσικά)                     που τελικά ανακύπτουν όταν συνθέτω.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20