Page 41 - mag_78
P. 41
Δίψα της ψυχής από τον Bασίλη Αρδά
αλλά αν κάποιος πει ότι η κυρία Βε- το ΚΘΒΕ και το Κέντρο Πολιτισμού
ληβασάκη είναι μόνο ερμηνεύτρια Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονί-
θα σας αδικήσει. Δεν είσαστε μόνο ας. Το έργο είχε συγκινητική επιτυ-
ερμηνεύτρια. Θα μας μιλήσετε και χία, ενώ καθώς φαίνεται, θα έχει και
για τις άλλες σας δημιουργικές δρα- συνέχεια. Τον δε τελευταίο καιρό
στηριότητες, όπως είναι τα θεατρι- με ενδιαφέρει ιδιαίτερα η τέχνη της
κά, τα ποιήματα και... performance και ο τρόπος που συν-
δέεται με την ποίηση και τον ποιητή,
Γ.Β. Δύο είναι οι άξονες της δημι- ως ζωντανή καλλιτεχνική δράση.
ουργικής μου ζωής, το τραγούδι και
η γραφή. Όλα τα άλλα περιστρέφονται ◗ Με τόσες δραστηριότητες να υπο-
ή άπτονται αυτών των πεδίων. Αν η θέσω ότι η λέξη "στέρεψα" αποκλεί-
σχέση μου με τη μουσική, ως ερμη- εται να βρίσκει εφαρμογή σε εσάς;
νεύτρια, ήταν εκείνο που φάνηκε πρώ-
το, είναι επειδή η συγγραφή χρειάζε- Γ.Β. Είναι ο κόσμος γύρω μας τόσο
ται μιαν άλλη σπουδή και ωριμότητα. μαγικός και τόσο ατελείωτος, που εί-
Γράφω, λοιπόν, στίχους, ποιήματα, ναι αδύνατο να μπορέσουμε να τον 41
μικρά διηγήματα κλπ. Έχω εκδώσει συλλάβουμε ποτέ στην ολότητά του. Οι
ένα έμμετρο μουσικό παραμύθι για κοινωνίες μας τρέχουν, η τεχνολογία
παιδιά, Το Μικρό Μυστικό της Ζωής αλλάζει, μεταβάλλοντας τον τρόπο που
(εκδ. Μετρονόμος 2011/2018), αντιλαμβανόμαστε την ίδια την ύπαρξή
ένα ποιητικό αφήγημα, το Κοντσέρ- μας και τη σχέση μας με τον άλλον. Η
το για μία ημέρα που πέρασε (εκδ. τέχνη ακολουθεί ή προπορεύεται, ση-
Γραφομηχανή, 2018), ένα θεατρικό μασιοδοτεί ή θέτει ερωτήματα. Αν κά-
έργο, το Τελευταία φορά, που έχει ποτε πω ότι «στέρεψα» θα είναι μόνο
ως θέμα το Αλτσχάιμερ και είχε μια επειδή δεν θα με βοηθάει πια το μυαλό
ενδιαφέρουσα πορεία μέχρι τώρα: και το σώμα μου.
βραβεύτηκε και εκδόθηκε από την ◗ Η τέχνη μπορεί να γίνει οδηγός
Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος στην προσωπική μας αλλαγή;
(2017), ανέβηκε στο Ίδρυμα Μιχά-
λης Κακογιάννης (σε σκηνοθεσία Γ.Β. Η τέχνη λειτουργεί με ποικίλους
Σοφίας Παλάτζα, 2018), καθώς και και διαφορετικούς τρόπους. Δεν είναι
στο Θέατρο Μελίνα Μερκούρη και απλή έκφραση σκέψεων και συναι-
στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης σθημάτων. Ανάγει τα πράγματα στη
(σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αθυ- σημασία τους, άρα στο συμβολικό τους
ρίδη, 2019), με την υποστήριξη φο- επίπεδο, θέτει προβληματισμούς, δεί-
ρέων, όπως η Εταιρεία Altsheimer, χνει όψεις της πραγματικότητας που