Page 95 - magazine_85
P. 95
της Λίλλυς Παπασπυροπούλου
Ο ΡΟΚΟ ΚΑΙ
ΤΑ ΑΔΕΡΦΙΑ ΤΟΥ
(rocco e i suoi fratelli)
1960
σκηνοθεσία Λουκίνο Βισκόντι
με τους: Αλέν Ντελόν, Ρενάτο Σαλβατόρι,
Ανί Ζιραρντό, Κλάουντια Καρντινάλε,
Κατίνα Παξινού.
95
Στο μεταπολεμικό βιο- δεισο που θα μπορούσε στοκράτης μαρξιστής”,
μηχανικό Μιλάνο, πόλη να είναι λόγω της πλού- δεν κρύβει την κατα-
του πλούτου και της σιας ιστορίας της και γωγή του από το σινεμά
μόδας, μια μάνα και οι της μαγευτικής της φυ- του είδους, του οποίου
πέντε γιοι της, έρχο- σιολογίας: στη Ρώμη, η τη φόρμα ακολούθησε
νται από το Νότο για να Άννα Μανιάνι ουρλιάζει και αυτός στα χρόνια του
γλιτώσουν τη φτώχεια. με απελπισία μπροστά πολέμου, (Ossessione,
Μέσα σε άθλιες συνθή- στη σύλληψη του άντρα Η γη τρέμει) και ειδικά
κες διαβίωσης- στρι- της (Ρώμη ανοχύρω- στις σκηνές της έναρ-
μωγμένοι ο ένας πάνω τη πόλη), ένας πατέρας ξης του έργου: η κάμερα
στον άλλον σε ένα ανή- αναζητάει το μοναδικό εστιάζει πάνω στις κα-
λιαγο υπόγειο- προσπα- του μέσο επιβίωσης, ταθλιπτικές και βρώμι-
θούν να επιβιώσουν με ένα ποδήλατο που κλά- κες πολυκατοικίες που
οποιαδήποτε δουλειά. πηκε (Κλέφτης ποδηλά- υψώνονται κολλητά η
Σύμφωνα με το νεορεα- των) και στο Umberto D., μία στην άλλη, μάρτυρες
λιστικό σινεμά, η Ιταλία, ένας άνεργος ηλικιωμέ- μιας ζωής στερημένης
15 χρόνια μετά τη λήξη νος άντρας αναγκάζεται από ανθρωπιά. Η κλει-
του δεύτερου Παγκοσμί- να ζητιανέψει για να μην στοφοβική ατμόσφαιρα
ου Πολέμου, δε μοιάζει πεθάνει από την πείνα. τονίζεται από τα εκτυ-
καθόλου με τον παρά- Ο Βισκόντι, αυτός ο “αρι- φλωτικά ασπρόμαυρα
* Δείτε την ταινία