Page 95 - magazine_85
P. 95

της Λίλλυς Παπασπυροπούλου










                               Ο ΡΟΚΟ ΚΑΙ





                 ΤΑ ΑΔΕΡΦΙΑ ΤΟΥ







                               (rocco e i suoi fratelli)




                                                              1960

                                       σκηνοθεσία Λουκίνο Βισκόντι

                           με τους: Αλέν Ντελόν, Ρενάτο Σαλβατόρι,

                               Ανί Ζιραρντό, Κλάουντια Καρντινάλε,

                                                   Κατίνα Παξινού.


                                                                                                                                95
               Στο μεταπολεμικό βιο-               δεισο που θα μπορούσε              στοκράτης μαρξιστής”,

               μηχανικό Μιλάνο, πόλη               να είναι λόγω της πλού-            δεν κρύβει την κατα-
               του πλούτου και της                 σιας ιστορίας της και              γωγή του από το σινεμά

               μόδας, μια μάνα και οι              της μαγευτικής της φυ-             του είδους, του οποίου
               πέντε γιοι της, έρχο-               σιολογίας: στη Ρώμη, η             τη φόρμα ακολούθησε

               νται από το Νότο για να             Άννα Μανιάνι ουρλιάζει             και αυτός στα χρόνια του
               γλιτώσουν τη φτώχεια.               με απελπισία μπροστά               πολέμου, (Ossessione,

               Μέσα σε άθλιες συνθή-               στη σύλληψη του άντρα              Η γη τρέμει) και ειδικά
               κες διαβίωσης- στρι-                της (Ρώμη ανοχύρω-                 στις σκηνές της έναρ-

               μωγμένοι ο  ένας  πάνω              τη πόλη), ένας πατέρας             ξης του έργου: η κάμερα
               στον άλλον σε ένα ανή-              αναζητάει το μοναδικό              εστιάζει πάνω στις κα-
               λιαγο υπόγειο- προσπα-              του μέσο επιβίωσης,                ταθλιπτικές και βρώμι-

               θούν να επιβιώσουν με               ένα ποδήλατο που κλά-              κες πολυκατοικίες που
               οποιαδήποτε         δουλειά.        πηκε (Κλέφτης ποδηλά-              υψώνονται κολλητά η

               Σύμφωνα με το νεορεα-               των) και στο Umberto D.,           μία στην άλλη, μάρτυρες
               λιστικό σινεμά, η Ιταλία,           ένας άνεργος ηλικιωμέ-             μιας ζωής στερημένης

               15 χρόνια μετά τη λήξη              νος άντρας αναγκάζεται             από ανθρωπιά. Η κλει-
               του δεύτερου Παγκοσμί-              να ζητιανέψει για να μην           στοφοβική ατμόσφαιρα

               ου  Πολέμου,  δε  μοιάζει           πεθάνει από την πείνα.             τονίζεται από τα εκτυ-
               καθόλου με τον παρά-                Ο Βισκόντι, αυτός ο “αρι-          φλωτικά ασπρόμαυρα


                       * Δείτε την ταινία
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100