Page 18 - mag_98
P. 18

ΒιΒλιοΠΡοΤΑςεις               «Όταν το βιβλίο που διαβάζεις ανεβ άζει το ηθικό σου και γεμίζει την καρδιά σου με αισθήματα ευγενικά,
                                                                      τότε μη ζητάς να κρίνεις με άλλο τρ όπο το έργο. Είναι καλό και γραμμένο από αριστοτέχνη της πέννας.»

                                                                                                                                                                                                                               Ζαν ντε λα Μπριγέρ





































                      THOMAS DE QUINCEY                                          WILLIAM JAMES

            EΠΙςτόΛΕς ςΕ ΕΝΑΝ ΝΕό                                           ΨυχόΛόγΙΑ κΑΙ

   18             τόυ όΠόΙόυ ή ΕκΠΑΙΔΕυςή                                       ΕκΠΑΙΔΕυςή
                        ΕχΕΙ ΠΑΡΑΜΕΛήΘΕΙ                                           ΕκΔόςΕΙς PRiNTA

                            ΕκΔόςΕΙς PRiNTA                          Για όλους όσοι ενδιαφέρονται σήμερα για
               Οι Επιστολές σε έναν νέο του οποίου η                 τα προβλήματα των σχολείων μας, η φωνή
               εκπαίδευση έχει παραμεληθεί, που δημο-                του WiIliam James μοιάζει με το φρέσκο

               σιεύθηκαν το 1823 και απευθύνονται σε                 αεράκι που φυσάει στην εξοχή...
               αυτοδίδακτους, αποτελούν ένα είδος εκ-                Ο James συνειδητοποίησε την ανάγκη για
               παιδευτικού μανιφέστου. Σ’ αυτό το έργο,              αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία και
               ο Ντε Κουίνσυ, ο διανοούμενος που έγι-                γνώριζε ότι το πρώτο βήμα θα πρέπει να εί-

               νε περισσότερο γνωστός ως «ο Άγγλος                   ναι μια κριτική επανεκτίμηση της υπάρχου-
               οπιοφάγος», υπογραμμίζει τη σημασία                   σας κατάστασης. Στις διαλέξεις του, όμως,
               της μελέτης των γλωσσών καθώς και των                 δεν υπάρχουν απερίσκεπτες επιθέσεις προς
                                                                     τα σχολεία ή τους εκπαιδευτικούς της επο-
               φιλοσόφων, και χωρίζει τη λογοτεχνία                  χής του. Αυτό που υπάρχει είναι περισσότε-

               σε  δύο  μεγάλες  κατηγορίες: τη  λογοτε-             ρο μια γεμάτη συμπάθεια αναγνώριση των
               χνία της γνώσης, πραγματική, αναλυτική,               καλών εκπαιδευτικών και της καλής διδα-
               και τη λογοτεχνία  της δύναμης, που συ-               σκαλίας, όπως και μια επίγνωση των πολύ
               γκινεί και μεταμορφώνει τον κόσμο. Τα                 μεγάλων δυσκολιών κάτω από τις οποίες

               δικά του κείμενα, ονειρικά, λαβυρινθώδη               οι εκπαιδευτικοί επιτελούν το έργο τους.
               και εξαίσια, τον τοποθετούν αμέσως με-                Θεωρούσε ότι η πιθανότητα μιας νέας και
               ταξύ των οπαδών της δεύτερης…                         καλύτερης εκπαίδευσης στηρίζεται πάνω σε
                                                                     μια πιο ολοκληρωμένη κατανόηση της φύ-

                                                                     σης του μαθητή και της μαθησιακής διαδι-
                                                                     κασίας και ανέλαβε την ευθύνη να μεταδώ-
                                                                     σει αυτό το μήνυμα στους ακροατές του.
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23