Page 48 - mag_96N
P. 48

ΒΙΒΛΙοπΡοΤΑΣεΙΣ

                                                                                                                                          «Ο μυθιστοριογράφος σου δίνει να δεις από την κλειδαρότρυπα

                                                                                                                                                                             αυτά που δεν μπορείς να δεις διαφορετικά.»


                                                                                                                                                                                                                                         Alberto Moravia

























               GUy DE maUPaSSanT                               GUy DE maUPaSSanT
               πέρΙ ΑπΙΣΤΙΑΣ                                   Η ΤέχΝΗ ΤΟΥ χωρΙΣΜΟΥ

               έκδΟΣέΙΣ ρΟέΣ                                   έκδΟΣέΙΣ ρΟέΣ


               Δεν ξέρω άλλον συγγραφέα που                    Τι πρέπει να κάνει ένας άνδρας όταν
               να  πίστευε  το  ίδιο  ειλικρινά  με            δεν θέλει πια μια γυναίκα, είτε επειδή
   48          τον Μωπασσάν πως καθετί καλό,                   απλώς βαρέθηκε είτε για κάποιον πιο

               πως όλο το νόημα της ζωής βρί-                  «ιδιαίτερο» λόγο; Ο Μωπασσάν θέτει

               σκεται στη γυναίκα, στον έρωτα,                 το ερώτημα σ’ ένα ιδιαίτερα χιουμορι-
               ούτε άλλον που να περιέγραψε τη                 στικό κείμενο – και, στη συνέχεια, ο κα-

               γυναίκα και τον έρωτα με τέτοιο                 θένας απ’ τους ήρωες των διηγημάτων
               πάθος και απ’ όλες τις απόψεις·                 της συλλογής σκαρφίζεται τον δικό του

               νομίζω μάλιστα πως δεν υπήρξε                   τρόπο προκειμένου να χωρίσει όσο το
               ποτέ συγγραφέας που να απει-                    δυνατόν πιο ανώδυνα, ανάλογα βέβαια

               κόνισε με την ίδια ενάργεια και                 με τα κίνητρά του. Άλλος γιατί βρέθη-
               ακρίβεια όλες τις φοβερές πτυ-                  κε σε ένα αδιέξοδο που δεν είχε προ-

               χές του ίδιου ακριβώς φαινομέ-                  βλέψει, άλλος γιατί είχε θεοποιήσει το
               νου  που  σε  κείνον  φάνταζε  ως               αντικείμενο του πόθου του και τώρα

               ό,τι ωραιότερο και πολυτιμότερο                 υποφέρει, άλλος γιατί η κοινωνική του
               στη ζωή. Κι όσο περισσότερο εμ-                 θέση δεν του επιτρέπει την επισημο-

               βάθυνε στο εν λόγω φαινόμενο,                   ποίηση του εφήμερου δεσμού του, άλ-
               άλλο τόσο αυτό φανερωνόταν,                     λος με εντελώς ταπεινά  ελατήρια. Και

               αποκαλυπτόταν, ενώ ό,τι απέμενε                 υπάρχουν φυσικά κι εκείνοι που… επι-
               δεν ήταν παρά οι τρομακτικές του                στρέφουν! Μα και οι γυναίκες, όταν

               συνέπειες και η ακόμη πιο τρομα-                αναγκάζονται να κάνουν πρώτες το
               κτική του φύση.                                 αποφασιστικό βήμα, δεν υπολείπονται


               Λέων Τολστόι                                    σε έμπνευση…
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53