Page 103 - mag_94
P. 103

της Λίλλυς Παπασπυροπούλου






                                       Ο γάμΟς





                                  της μάρίά






                                    μπράΟυν






                            (Die ehe Der Maria Braun*)









                                                         * Δείτε την ταινία


                                                              1979

                        σε σκηνοθεσία του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ,                                                            103

                           με τους Χάννα Συγκούλα, Κλάους Λόβιτς.


               Κατά τη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου                     ένα  ιστορικό χρονικό του  πολέμου,
               Πολέμου, η Μαρία παντρεύεται βια-                     αλλά για ένα διαχρονικό στοχασμό

               στικά το Χέρμαν Μπράουν που φεύ-                      πάνω στο μέλλον μιας κοινωνίας που
               γει την επόμενη της νύχτας του γάμου                  δεν ποθεί παρά τα υλικά αγαθά, όπως

               τους για το μέτωπο. Η Μαρία περιμέ-                   η Μαρία που μετά τον πόλεμο πετυ-
               νει με ακούραστη ελπίδα και υπομονή                   χαίνει επαγγελματικά και πλουτίζει,

               να γυρίσει ο άντρας της, παρόλο που                   χάνοντας όμως ταυτόχρονα τις ευαι-
               οι φήμες τον θέλουν νεκρό. Αυτός,                     σθησίες της. Το φιλμ είναι η πιο τρανή

               πράγματι γυρίζει, αλλά βρίσκει τη γυ-                 απόδειξη για το ενδιαφέρον του ΡΒΦ
               ναίκα του στην αγκαλιά ενός Αμερικα-                  για την ηθική κατάπτωση και αντανα-

               νού στρατιώτη, ενώ αυτή ισχυρίζεται                   κλά αυτό που οι περισσότερες ταινίες
               ότι τον αγαπάει ακόμα.. Η ταινία-ένα                  σήμερα σκιαγραφούν με πολύ μικρό-

               είδος «Τριστάνα» του Βερολίνου, βά-                   τερη δύναμη: μια κοινωνία σε κρίση.
               ζει στο προσκήνιο τη γυναίκα σαν με-                  Το μόνο που δεν ενδιαφέρει εδώ το

               ταφορά μιας χώρας σε ανοικοδόμη-                      δημιουργό είναι ο ίδιος ο γάμος, αυτός
               ση, που απειλείται την ίδια στιγμή, να                τελείται και κινηματογραφείται βιαστι-

               πέσει στην παράνοια. Ο σκηνοθέτης,                    κά ανάμεσα σε δυο εκρήξεις βομβών,
               όπως συνήθως, δεν ενδιαφέρεται για                    η  τελετή  είναι  κατ’εικόνα  του  πολέ-
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108