Page 39 - mag_83
P. 39
της Γλύκας Παυλίδου
το καλλιτέχνης. Έχω έργα για παιδιά, • Η πανδημία που περνάμε με ποιον
αλλά και πολλά έργα -αποκλειστικά και τρόπο επηρεάζει τη δημιουργικότητα
μόνο- για ενήλικες. Αγαπώ ωστόσο την σας;
παιδική φαντασία, τη μελετώ και αντιμε- ΓΣ: Όπως είπε ένας καλός μου φίλος:
τωπίζω το παιδί όπως θέλω να αντιμε- «Πάσχω από μια προϊούσα ακηδία».
τωπίζουν εμένα: με ευγένεια, σεβασμό Προσπαθώ να παραμένω δημιουργική,
και χιούμορ. να ολοκληρώσω έργα που είχα ως τώρα
• Το χρώμα ενός θεατρικού σας που στο συρτάρι, αλλά οι πηγές έμπνευσής
θα κατέγραφε τη σημερινή πραγματι- μου (τα ταξίδια και η κοινωνική συνανα-
κότητα θα ήταν ασπρόμαυρο; στροφή) είναι αυτήν την περίοδο ανύ-
ΓΣ: Σε καμία περίπτωση. Ο κόσμος μας παρκτες. Περνούν μέρες που απλώς
είναι πολύχρωμος. Όλα τα έχει. αράζω στον καναπέ μου και βλέπω ται-
νίες τρώγοντας παγωτό ή πίνοντας αυ-
• Πως αντιμετωπίζουν οι δημιουργοί
περιόδους κρίσης; Σας επηρεάζουν; τοσχέδια κοκτέιλς.
• Ποια πιστεύετε θα είναι η επόμενη
ΓΣ: Ένας δημιουργός είναι πάντα σε
κρίση. Ακόμα και στις περιόδους των μέρα; 39
παχιών αγελάδων δεν θυμάμαι ποτέ ΓΣ: Θα φανεί. Αδυνατώ να κάνω προ-
τον εαυτό μου να λέει: «Α, τέλεια, καμία βλέψεις. Είναι πρωτόγνωρες αυτές οι
δυσκολία, προχωράμε μπροστά, τι ευ- καταστάσεις, θυμίζουν σενάρια επιστη-
λογία». Η δημιουργία είναι μια μακρά, μονικής φαντασίας, ας είμαστε θετικοί κι
επίπονη και ψυχοφθόρα διαδικασία. Δυ- ευέλικτοι.
στυχώς, λίγος κόσμος μπορεί να το κα- • Πώς μπορεί να λειτουργήσει η τέχνη
τανοήσει, γι' αυτό και στην Ελλάδα ο ερ- με κανόνες κοινωνικής απόστασης;
γαζόμενος της τέχνης απαξιώνεται. Το ΓΣ: Δεν μπορεί να λειτουργήσει, κατά
μυαλό είναι συνέχεια σε σκέψη, σε ορ- την ταπεινή μου άποψη. Πώς μπορείς να
γασμό, δεν σταματάει ποτέ να εργάζεται. κάνεις θέατρο, να πας σινεμά, να παρα-
Δεν κοιμάσαι, δεν τρως, δεν βγαίνεις, κολουθήσεις μία έκθεση ζωγραφικής,
δεν μιλάς όταν είσαι σε οίστρο. Φυσικά να τραβήξεις φωτογραφίες, να επισκε-
και με επηρεάζει κάθε είδους κοινωνική, φτείς ένα μουσείο με κανόνες κοινω-
οικονομική, υγειονομική κρίση, όπως νικής απόστασης; Το διαδίκτυο και τα
επηρεάζει και το σύνολο, εννοείται πως ηλεκτρονικά μέσα είναι το placebo της
με καθοδηγεί, με εμπνέει, με προβλημα- εποχής. Χωρίς τη βιωματική εμπειρία με
τίζει. Ένας δημιουργός είναι μέρος της το έργο, με τον καλλιτέχνη, με το κοινό, η
κοινωνίας, αυτή αφουγκράζεται, από τέχνη αποτελεί φενάκη και γίνεται εσω-
αυτήν εμπνέεται για να δημιουργήσει, στρεφής.
αλλιώς δεν έχει νόημα το έργο του. • Ποιο γνωστό έργο σύγχρονης τέ-