Page 39 - mag_83
P. 39

της Γλύκας Παυλίδου











               το καλλιτέχνης. Έχω έργα για παιδιά,                  • Η πανδημία που περνάμε με ποιον

               αλλά και πολλά έργα -αποκλειστικά και                 τρόπο επηρεάζει τη δημιουργικότητα
               μόνο- για ενήλικες. Αγαπώ ωστόσο την                  σας;
               παιδική φαντασία, τη μελετώ και αντιμε-               ΓΣ: Όπως είπε ένας καλός μου φίλος:

               τωπίζω το παιδί όπως θέλω να αντιμε-                  «Πάσχω  από  μια  προϊούσα  ακηδία».
               τωπίζουν εμένα: με ευγένεια, σεβασμό                  Προσπαθώ να παραμένω δημιουργική,

               και χιούμορ.                                          να ολοκληρώσω έργα που είχα ως τώρα
               • Το χρώμα ενός θεατρικού σας που                     στο συρτάρι, αλλά οι πηγές έμπνευσής

               θα κατέγραφε τη σημερινή πραγματι-                    μου (τα ταξίδια και η κοινωνική συνανα-
               κότητα θα ήταν ασπρόμαυρο;                            στροφή) είναι αυτήν την περίοδο ανύ-

               ΓΣ: Σε καμία περίπτωση. Ο κόσμος μας                  παρκτες. Περνούν μέρες που απλώς
               είναι πολύχρωμος. Όλα τα έχει.                        αράζω στον καναπέ μου και βλέπω ται-
                                                                     νίες τρώγοντας παγωτό ή πίνοντας αυ-
               • Πως αντιμετωπίζουν οι δημιουργοί
               περιόδους κρίσης; Σας επηρεάζουν;                     τοσχέδια κοκτέιλς.
                                                                     • Ποια πιστεύετε θα είναι η επόμενη
               ΓΣ:  Ένας δημιουργός είναι πάντα σε
               κρίση. Ακόμα και στις περιόδους των                   μέρα;                                                      39

               παχιών  αγελάδων  δεν  θυμάμαι  ποτέ                  ΓΣ: Θα φανεί. Αδυνατώ να κάνω προ-
               τον εαυτό μου να λέει: «Α, τέλεια, καμία              βλέψεις. Είναι πρωτόγνωρες αυτές οι

               δυσκολία, προχωράμε μπροστά, τι ευ-                   καταστάσεις, θυμίζουν σενάρια επιστη-
               λογία». Η δημιουργία είναι μια μακρά,                 μονικής φαντασίας, ας είμαστε θετικοί κι
               επίπονη και ψυχοφθόρα διαδικασία. Δυ-                 ευέλικτοι.

               στυχώς, λίγος κόσμος μπορεί να το κα-                 • Πώς μπορεί να λειτουργήσει η τέχνη
               τανοήσει, γι' αυτό και στην Ελλάδα ο ερ-              με κανόνες κοινωνικής απόστασης;

               γαζόμενος της τέχνης απαξιώνεται. Το                  ΓΣ: Δεν μπορεί να λειτουργήσει, κατά
               μυαλό είναι συνέχεια σε σκέψη, σε ορ-                 την ταπεινή μου άποψη. Πώς μπορείς να
               γασμό, δεν σταματάει ποτέ να εργάζεται.               κάνεις θέατρο, να πας σινεμά, να παρα-

               Δεν κοιμάσαι, δεν τρως, δεν βγαίνεις,                 κολουθήσεις μία έκθεση ζωγραφικής,
               δεν μιλάς όταν είσαι σε οίστρο. Φυσικά                να τραβήξεις φωτογραφίες, να επισκε-

               και με επηρεάζει κάθε είδους κοινωνική,               φτείς ένα μουσείο με κανόνες κοινω-
               οικονομική, υγειονομική κρίση, όπως                   νικής απόστασης; Το διαδίκτυο και τα
               επηρεάζει και το σύνολο, εννοείται πως                ηλεκτρονικά μέσα είναι το placebo της

               με καθοδηγεί, με εμπνέει, με προβλημα-                εποχής. Χωρίς τη βιωματική εμπειρία με
               τίζει. Ένας δημιουργός είναι μέρος της                το έργο, με τον καλλιτέχνη, με το κοινό, η

               κοινωνίας, αυτή αφουγκράζεται, από                    τέχνη αποτελεί φενάκη και γίνεται εσω-
               αυτήν εμπνέεται για να δημιουργήσει,                  στρεφής.
               αλλιώς δεν έχει νόημα το έργο του.                    • Ποιο γνωστό έργο σύγχρονης τέ-
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44