Page 37 - mag_83
P. 37
της Γλύκας Παυλίδου
ΓΣ: Θα χρησιμοποιήσω ένα απόσπασμα • Έχει το παιδικό βιβλίο μέλλον στην
από τον πρόλογο της Μαριάνθης Καπλά- εποχή της τηλεόρασης και των ηλε-
νογλου, αν. Καθηγήτριας Λογοτεχνίας, κτρονικών παιχνιδιών;
στο «Πετειναράκι» μου, που τα γράφει ΓΣ: Φυσικά και έχει. Γιατί να μην έχει;
καλύτερα από μένα: «Ειδικά για τα παι- Εξαρτάται από τους γονείς, το παιδί, το
διά, δε θα κουραστώ να επαναλαμβάνω, κοινωνικό περιβάλλον και τη σχολική
σε συμφωνία με τους πολλούς επιστη- εκπαίδευση.
μονικούς κλάδους που ασχολούνται σή- • Μια ιστορία έχει σκοπό να διδάξει,
μερα με το παραμύθι, ότι το λαϊκό παρα- να πείσει ή να ερεθίσει τη σκέψη του
μύθι και οι λογοτεχνικές προσαρμογές αναγνώστη;
του που γίνονται με σεβασμό και γνώση ΓΣ: Για μένα, σκοπό έχει να γεννήσει
αποτελούν μια ύψιστη διασκεδαστική και συναισθήματα, σκέψεις και ίσως να
παιδαγωγική εμπειρία. Όπως γράφει ο εμπνεύσει. Τίποτ' άλλο.
Μ. Γ. Μερακλής για τον πάντα ευαίσθητο • Θέατρο και εκπαίδευση. Πώς ισορ-
και κρίσιμο κόσμο τον παιδιών, το παρα- ροπούν στην καθημερινότητά σας και
μύθι είναι ένας “από τους τελευταίους πόσο επηρεάζουν τη συγγραφική σας 37
θύλακες φαντασίας, ομορφιάς και λογι- πορεία;
κής ελευθερίας”». ΓΣ: Δεν είμαι εκπαιδευτικός. Είμαι σκέ-
❝
Το
πετειναράκι
ελπίζω να
γεμίσει τα παιδιά
με εικόνες και
συναισθήματα και
να δώσει αφορμή
για συζήτηση με
τους γονείς
❞