Page 17 - mag_44
P. 17

του Aλέξανδρου Αραμπατζή











               Οι κριτικοί της γενιάς              Συλφίδες της Κολάσε-                κών Συστημάτων», το
               του εύστοχα επεσή-                  ως ερωτοτροπούν με                  σατιρικό «Ο Αφέντης

               μαναν πως ο Σάκης                   τους ΄Αγγελους του                  των Κρεμμυδιών»,
               -Τζώνυ, έβγαζε από                  Σκότους». Το δεύτε-                 το δηκτικό «Απόνερα
               μέσα του τον σκασμό                 ρο μυθιστόρημά του                  επιστημοσύνης», το αι-

               και τον σπαραγμό, σε                «ΟΜΟΒΡΟΝΤΙΑ ΚΟ-                     νιγματικό «Μπλε Ρυάκι
               όλες τις πιθανές και                ΝΤΡΑ ΣΕ ΟΜΟΒΡΟ-                     του Λογιωτατισμού»

               απίθανες παραλλαγές                 ΝΤΙΑ»  η κριτική το                 και πολλά πολλά άλλα.
               τους, και τα πλάσαρε                ύμνησε ως  «αναγνω-                 Ο δονκιχωτικός Σάκης
               στο πολυπληθές (;)                  στικό αριστούργημα                  ή Τζώνυ, ή…κ.λ.π.,

               αναγνωστικό του κοι-                τύπου βόμβας Μολό-                  παραδόξως, είχε και
               νό με  την καλοδουλε-               τωφ, που συναρμο-                   τον Σάντσο Πάντσα

               μένη πρόζα και πόζα                 λόγησαν ο Κάφκα, ο                  του, τον εξαίρετο
               ενός βαλκάνιου εστέτ.               Μπόρχες κι ο Στήβεν                 φίλο του Μαξιμιλιανό
               Προφανώς ικανός πά-                 Κιγκ μαζί».  Κοντά στα              Γλωσσοδέτη, ή Αλευ-

               ντα για το χειρότερο,               άλλα πολλά που έγρα-                ροβουτυρωμένο Μάξ,
               πετύχαινε το καλύτερο               ψε, απ΄ όσα ξέρω                    έναν μισότρελο μεσή-                     17
               στις χειρότερες στιγ-               τουλάχιστον, είναι και              λικα σπουδαστή, με

               μές του και κατάφερε                το «Δια-λεκτικά Βίτσια              οκτώ πτυχία και οκτώ
               να επιπλεύσει  στον                 και Διαστροφές», μια                επίπεδα σύγχυσης
               σκληρό και αδυσώ-                   λεπτή ανατομία της                  γνώσεων , ώσπου στο

               πητο χώρο της δια-                  γενναίας και συνάμα                 ένατο, ο υπερφορτω-
               νόησης με απίστευτο                 ευαίσθητης διεστραμ-                μένος εγκέφαλός του

               θάρρος, θράσος  και                 μένης ποιητικής ψυχής,              άρχιζε να σφυρίζει
               καρτερία.                           το ψυχαναλυτικό δο-                 σαν χύτρα ταχύτητας,

               Το πρώτο του μυθι-                  κίμιο «Οι Ψυχωφελείς                που χάνει τον υπερ-

               στόρημα «ΤΕΧΝΙΚΕΣ                   Ψυχανωμαλίες της Ψυ-                θερμασμένο αέρα της.
               ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ ΧΑΡ-                    χοφαλλοανάλυσης»,                   Ο παρά ταύτα φρόνι-
               ΤΙΝΩΝ ΠΥΡΓΩΝ» η                     το πολιτικό θεατρικό                μος και συνετός Σά-

               κριτική το υποδέχθηκε               δράμα «Κουτάλια και                 ντσο, που εκτελούσε
               διφορούμενα. ΄Ενας                  Ρετάλια»,  το αστυ-                 και χρέη γραμματέως
               γνωστός κριτικός                    νομικό  μυθιστόρημα                 του Σάκη -Τζώνυ, δεν

               (Σαμουήλ Πανταλολέ-                 «Αν η Χ καταργήσει                  είχε και τόσο μεγάλη
               ων) το χαρακτήρισε                  τον Ψ», το σπουδαίο                 εμπιστοσύνη στον δι-
               «αρχιτεκτονικό τερα-                δοκίμιο «Μέσα και Δί-               ανοούμενο φίλο  του,

               τούργημα που μέσα                   κτυα Πληροφόρησης                   γιατί συχνάκις μονο-
               στους κόλπους του  οι               των Παραπληροφορι-                  λογούσε: Ωχ, ο Σάκης
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22