Page 75 - mag_120
P. 75
από τη Δήμητρα Σταύρου
http://psyhismos.blogspot.gr/
το παιδί χρειάζεται ένα ήρεμο και ρίζει το μεγάλωμά του και του επι-
οριοθετημένο περιβάλλον προκει- τρέπει να πάρει τη ζωή στα χέρια
μένου να αναπτύξει την εργατικότη- του. Αυτό βέβαια είναι μία διαδικα-
τα που χρειάζεται για το σχολείο, τη σία που ξεκινά ήδη από τη γέννηση
συγκέντρωση, τη συνεργασία με τα και πρέπει να οδηγεί σε μία σταδια-
άλλα παιδιά και την κοινωνικότητά κή αυτονόμηση του παιδιού.
του.
Στην εφηβεία αυτό που χρειάζε- Όπως βλέπετε είναι μεγάλο μάθημα
ται περισσότερο ο/η έφηβος είναι η ζωής η γέννηση ενός παιδιού και
κατανόηση. Κατανόηση για όλη την το μεγάλωμά του. Ένα υπέροχο μά-
έκρηξη που προκαλεί η ορμονική θημα ζωής που αλλάζει τη ζωή του
ανάπτυξη στο παιδί και οι αυξημέ- γονιού. Αυτή η αλλαγή γίνεται πε-
νες απαιτήσεις του σχολείου, της ρισσότερο αποδεκτή όταν είναι έτοι-
κοινωνικότητας και της έναρξης της μος και επιθυμεί το γονεϊκό ρόλο.
σεξουαλικότητας του. Εκεί ο γονιός Είναι μεγάλη η χαρά που τον περι- 75
πρέπει να αποδεχτεί την αποκαθή- μένει, αλλά και η ευθύνη. Τα παιδιά
λωσή του από το θρόνο που ήταν διδάσκουν τους γονείς μέσα από
τοποθετημένος από το παιδί του όσο την ύπαρξή τους. Αν ο γονιός είναι
αυτό ήταν μικρό, την αμφισβήτισή ανοιχτός, τότε τον περιμένουν πολ-
του και την σταδιακή απομάκρυνση λές εκπλήξεις. Τώρα για το αν θα
του παιδιού από την οικογένεια για είναι καλές ή κακές αυτές οι εκπλή-
να βρει σύντροφο και φίλους. ξεις, αυτό έχει να κάνει με τη σχέση
Ο νέος θα περάσει ευκολότερα στην που οικοδομεί με το παιδί του.
ενηλικίωση όταν ο γονιός αναγνω-
ΔΉΜΉΤΡΑ ΣΤΑΎΡΟΎ
Σπουδές Ψυχολογίας στη Γαλλία και στην Ελλάδα. Σπουδές στη Δραματοθεραπεία τετραετούς κύκλου.
Εργασία, ως ψυχολόγος, σε Δημοτικά προγράμματα ψυχοκοινωνικού χαρακτήρα, σε 75 περίπου σχολεία
ιδιωτικά και δημόσια στον ΟΚΑΝΑ κ.ά. Ως ερευνήτρια, στο ΕΠΙΨΥ και στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Ως Δρα-
ματοθεραπεύτρια στο Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα, στις φυλακές Κορυδαλού, σε δραματικές σχολές, με στελέχη
επιχειρήσεων, με εξαρτημένους και τις οικογένειες τους, με καλλιτέχνες για την ανάπτυξη της δημιουργι-
κότητάς τους. Μέλος της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδας, του Συλλόγου
Ελλήνων Ψυχολόγων, της Ελληνικής Εταιρείας Κλινικής Κοινωνικής Ψυχολογίας κ.ά. Συμμετοχή σε πολλά
συνέδρια με ανακοινώσεις.