Page 91 - mag_119
P. 91
EΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ & ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΌΡΝ
Βίοι παράλληλοι
επιτυχία) με τον Αμερικανό Φρέ- πνημα» και στο κορυφαίο δράμα
ντερικ Γουέικμαν, με τον οποίο είχε «Το κορίτσι με τα μαύρα») και τον
παντρευτεί η Έλλη Λαμπέτη. Τζαβέλλα (στην τέταρτη ιστορία του
Η αφοσίωση της Λαμπέτη στο θέα- σπονδυλωτού αριστουργήματος «Η
τρο ή σε άλλες καλλιτεχνικές δρά- Κάλπικη Λίρα» και στο αξέχαστο
σεις (όπως έχει πει ο Δημήτρης φιλμ «Μια ζωή την έχουμε»).
Χορν, η Λαμπέτη διάβαζε υπέρο- Και ενώ κάπως έτσι ο κινηματογρα-
χα το Ευαγγέλιο), η ασθένειά της φικός Χορν ήταν έτοιμος να εκτο-
(«έφυγε» πρόωρα στις 3 Σεπτεμβρί- ξευτεί στην κορυφή, περιορίστηκε
ου 1983) και ίσως και άλλοι κινημα- στη συνέχεια επί της ουσίας σε δύο
τογραφικοί λόγοι, που δεν είναι της μόλις κωμωδίες: «Μια του κλέφτη»
παρούσης να αναφέρουμε, είχαν ως του Δημήτρη Ιωαννόπουλου (που
αποτέλεσμα να κλείσει κάπως πρό- ήταν και ο σκηνοθέτης στη «Φωνή
ωρα και η έτσι κι αλλιώς πλούσια σε της Καρδιάς») και «Αλίμονο στους
ποιότητα κινηματογραφική της κα- νέους» του Αλέκου Σακελλάριου, 91
ριέρα. μια εξαιρετική διασκευή στα ελληνι-
Ο Δημήτρης Χορν ξεκίνησε την κι- κά δεδομένα του αριστουργήματος
νηματογραφική του δράση κατά τη του Γκαίτε «Φάουστ».
διάρκεια της γερμανικής κατοχής με Απορίας άξιον βεβαίως το γιατί δεν
τη «Φωνή της Καρδιάς» (1943) και συνεχίστηκε η κινηματογραφική
τα «Χειροκροτήματα» (1944), δίπλα καριέρα του Χορν, μολονότι ο ίδιος
σε μεγάλα τότε ονόματα, όπως ο Αι- βρισκόταν πια στην πιο παραγωγική
μίλιος Βεάκης και ο Αττίκ (Κλέωνας του ηλικία. Να φταίει άραγε η απο-
Τριανταφύλλου) αντίστοιχα. Το 1950, κλειστική του προσωπική προτίμη-
στο πλευρό του Ορέστη Μακρή, ση για το θέατρο (σύμφωνα και με
συμμετείχε στον τότε εμπορικό θρί- δικές του δηλώσεις), η σχετική αδι-
αμβο του «Μεθύστακα» του Γιώρ- αφορία του για τον κινηματογράφο
γου Τζαβέλλα ή κάποιο ιδιότυπο σταρ-σύστεμ της
Σύντομα, κατά τη δεκαετία του 1950, εποχής εκείνης (αρχές της δεκαετί-
ο Δημήτρης Χορν πέρασε σε κύρι- ας του 1960) για τον ελληνικό κινη-
ους πια πρωταγωνιστικούς ρόλους, ματογράφο;
σε συνεργασία με μεγάλα ονόματα, Η τραγική ειρωνεία της τύχης είναι
όπως τον Κακογιάννη (στη χαριτω- πως στην ταινία του 1962 «Η Αθήνα
μένη κωμωδία «Κυριακάτικο ξύ- τη νύχτα» ο Δημήτρης Χορν κάνει