Page 91 - mag_119
P. 91

EΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ & ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΌΡΝ
 Βίοι παράλληλοι




               επιτυχία) με τον Αμερικανό Φρέ-                       πνημα» και στο κορυφαίο δράμα

               ντερικ Γουέικμαν, με τον οποίο είχε                   «Το κορίτσι με τα μαύρα») και τον
               παντρευτεί η Έλλη Λαμπέτη.                            Τζαβέλλα (στην τέταρτη ιστορία του

               Η αφοσίωση της Λαμπέτη στο θέα-                       σπονδυλωτού αριστουργήματος «Η

               τρο ή σε άλλες καλλιτεχνικές δρά-                     Κάλπικη Λίρα» και στο αξέχαστο
               σεις  (όπως  έχει  πει  ο  Δημήτρης                   φιλμ «Μια ζωή την έχουμε»).

               Χορν, η  Λαμπέτη  διάβαζε υπέρο-                      Και ενώ κάπως έτσι ο κινηματογρα-
               χα το Ευαγγέλιο), η ασθένειά της                      φικός  Χορν ήταν έτοιμος να εκτο-

               («έφυγε» πρόωρα στις 3 Σεπτεμβρί-                     ξευτεί  στην  κορυφή,  περιορίστηκε
               ου 1983) και ίσως και άλλοι κινημα-                   στη συνέχεια επί της ουσίας σε δύο

               τογραφικοί λόγοι, που δεν είναι της                   μόλις κωμωδίες: «Μια του κλέφτη»
               παρούσης να αναφέρουμε, είχαν ως                      του Δημήτρη Ιωαννόπουλου (που

               αποτέλεσμα να κλείσει κάπως πρό-                      ήταν και ο σκηνοθέτης στη «Φωνή
               ωρα και η έτσι κι αλλιώς πλούσια σε                   της Καρδιάς») και «Αλίμονο στους

               ποιότητα κινηματογραφική της κα-                      νέους» του Αλέκου Σακελλάριου,                             91

               ριέρα.                                                μια εξαιρετική διασκευή στα ελληνι-
               Ο Δημήτρης Χορν ξεκίνησε την κι-                      κά  δεδομένα  του  αριστουργήματος

               νηματογραφική του δράση κατά τη                       του Γκαίτε «Φάουστ».

               διάρκεια της γερμανικής κατοχής με                    Απορίας άξιον βεβαίως το γιατί δεν
               τη «Φωνή της Καρδιάς» (1943) και                      συνεχίστηκε η κινηματογραφική

               τα «Χειροκροτήματα» (1944), δίπλα                     καριέρα του Χορν, μολονότι ο ίδιος
               σε μεγάλα τότε ονόματα, όπως ο Αι-                    βρισκόταν πια στην πιο παραγωγική

               μίλιος Βεάκης και ο Αττίκ (Κλέωνας                    του ηλικία. Να φταίει άραγε η απο-
               Τριανταφύλλου) αντίστοιχα. Το 1950,                   κλειστική του προσωπική προτίμη-

               στο πλευρό του  Ορέστη Μακρή,                         ση για το θέατρο (σύμφωνα και με
               συμμετείχε στον τότε εμπορικό θρί-                    δικές του δηλώσεις), η σχετική αδι-

               αμβο του «Μεθύστακα» του Γιώρ-                        αφορία του για τον κινηματογράφο
               γου Τζαβέλλα                                          ή κάποιο ιδιότυπο σταρ-σύστεμ της

               Σύντομα, κατά τη δεκαετία του 1950,                   εποχής εκείνης (αρχές της δεκαετί-

               ο Δημήτρης Χορν πέρασε σε κύρι-                       ας του 1960) για τον ελληνικό κινη-
               ους πια πρωταγωνιστικούς ρόλους,                      ματογράφο;

               σε συνεργασία με μεγάλα ονόματα,                      Η τραγική ειρωνεία της τύχης είναι

               όπως τον Κακογιάννη (στη χαριτω-                      πως στην ταινία του 1962 «Η Αθήνα
               μένη κωμωδία  «Κυριακάτικο  ξύ-                       τη νύχτα» ο Δημήτρης Χορν κάνει
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96