Page 51 - mag_119
P. 51

«Κλασικό είναι ένα βιβλίο που ποτέ

                       δεν έχει ολοκληρώσει αυτά που έχει να πει.»

                                                            Italo Calvino


               ZOLA

               ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΑΓΑΠΗΣ


               Εκδόσεις PRiNTA

               Eγκατεστημένη στο Παρίσι μετά το θάνατο του συζύγου της, η
               Ελέν Γκρανζάν ζει μια ήσυχη, σχεδόν μοναστική ζωή μαζί με τη
               μοναχοκόρη της, τη Ζαν. Από τα παράθυρά της βλέπει καθημε-
               ρινά να απλώνεται μπροστά της η μυστηριώδης και τρομακτική

               μεγαλούπολη, την οποία εξακολουθεί να μη γνωρίζει καθόλου.
               Είναι ευτυχισμένη με τον τρόπο ζωής της. Η κόρη της είναι γι’
               αυτήν το παν. Η μόνη ιδέα που έχει για τη ζωή πέρα από τα στε-
               νά όρια του σπιτιού της προέρχεται από τα βιβλία, αν και σπά-
               νια διαβάζει; Δύο καλοί φίλοι, που την επισκέπτονται μία φορά την εβδομάδα, αποτελούν
               όλο κι όλο τον κοινωνικό της κύκλο. Όμως, όσο κι αν το μέλλον της Ελέν διαγραφόταν
               ανέφελο, μια ασθένεια της κόρης της θα φέρει την αναστάτωση. Μια σελίδα αγάπης θα

               προστεθεί στο βιβλίο της ζωής της, αλλάζοντάς την ολότελα. Και το απέραντο Παρίσι θα
               σταθεί και για τις δυο τους ο μοναδικός έμπιστος φίλος, πάντα έτοιμος ν’ ακούσει κάθε
               τους εξομολόγηση, σαν «χορός αρχαίου δράματος», κατά το συγγραφέα. Με τη Σελίδα
               αγάπης, τον όγδοο τόμο της σειράς των «Ρουγκόν-Μακάρ», ο Εμίλ Ζολά αποδεικνύει
               ότι η πένα του παραμένει δυνατή και οι χαρακτήρες του ανάγλυφοι και ζωντανοί, ακόμα
               κι όταν δεν ασχολείται μ’ ένα καυτό κοινωνικό πρόβλημα, αλλά μ’ ένα «απλό» οικιακό                               51
               δράμα.





                                            DAUDET

                                            ΣΑΠΦΩ


                                            Εκδόσεις PRiNTA
                                            Το Παρίσι με τους μποέμ καλλιτεχνικούς κύκλους του θαμπώνει
                                            τον νεαρό φοιτητή Ζαν Γκοσέν ντ’ Αρμαντί, από την Προβη-

                                            γκία. Η εταίρα Φανί Λεγκράν, ή «Σαπφώ» κατ’ άλλους, γυναίκα
                                            σαγηνευτική και καλόκαρδη, γέννημα θρέμμα του λαϊκού Πα-
                                            ρισιού και μετέπειτα μούσα των επιφανέστερων καλλιτεχνών
                                            του, έλκει σαν μαγνήτης τον κατά πολύ νεότερό της και άπειρο
                                            Ζαν με την αριστοκρατική καταγωγή. Η εποχή της αθωότητας,
                                            όμως, δεν διαρκεί πολύ: τη διαδέχονται η απομυθοποίηση, η
               συνήθεια, οι ηθικοί ενδοιασμοί, ο φόβος, τα αισθήματα ντροπής και αδυναμίας. Στο

               ημιαυτοβιογραφικό αυτό μυθιστόρημα, το οποίο χαρακτηρίζεται και ως το ωριμότερο
               του συγγραφέα, ο Αλφόνς Ντωντέ (1840-1897) αποτυπώνει τη μακροχρόνια και πο-
               λυτάραχη σχέση του με το μοντέλο Μαρί Ριέ. Ανατέμνει με τρυφερότητα, κατανόηση,
               ευσπλαχνία και οίκτο ένα ολέθριο πάθος και αναπλάθει με λεπτομέρεια και αληθοφάνεια
               δύο διαφορετικούς κόσμους που προσπαθούν μάταια να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλο.
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56