Page 30 - mag_114
P. 30

EΠΙΚΑΙΡΟΤΉΤΑ

                Ο φαύλος κύκλος

                           της βίας





               κτική βία, ο σύγχρονος άνθρωπος                       χομένη αναπαραγωγή του από τα
               δεν ξέρει να κάνει διάλογο. Σε μια                    μέσα μαζικής ενημέρωσης για να

               παράφραση ανάμεσα στο θράσος                          καταφέρουμε σαν κοινωνία να το
               και το θάρρος καταφέρνει να γί-                       αποβάλλουμε; Η αλήθεια είναι

               νεται βίαιος μόνο και μόνο για να                     πως μεγαλώνουμε τα παιδιά μας

               υπερασπιστεί τον εαυτό του, άλ-                       σε μια εποχή όπου υπάρχει έντο-
               λωστε γαλουχείται μέσα σε μια                         νη ηθική και πνευματική κρίση.

               παράφραση του δημοκρατικού                            Έχουμε μετατρέψει τις κοινωνίες
               πολιτεύματος.                                         μας σε υλιστικές, για να εξυπηρε-

                                                                     τούν άριστα το καπιταλιστικό σύ-
               Οι μαθητές χρόνια τώρα βιώνουν                        στημα και ο άνθρωπος έχει οδη-

               από την πλευρά τους το δικό τους                      γηθεί στο περιθώριο.  Κυνηγάμε

               άγχος, κλεισμένοι σε μικρά ή με-                      την ύλη, αφήνουμε το πνεύμα μας
               γάλα σπίτια, μπροστά από οθόνες                       να αδρανεί, γινόμαστε ατομιστές,

               τελευταίας τεχνολογίας, ανάμε-                        ξεχνώντας κάθε είδους συλλογι-
   30          σα  στις σχολικές  υποχρεώσεις                        κότητας και τείνουμε να υιοθε-

               και  στις  αναρίθμητες  εξωσχολι-                     τούμε μια αγριότητα στις καθημε-

               κές βρίσκουν διαφυγή στον πα-                         ρινές μας επαφές που ξεπερνάει
               ράλληλο  κόσμο  του  διαδικτύου.                      εκείνη των άγριων ζώων... Όπως

               Τερματίζουν πίστες στα απίθανα                        εμείς λοιπόν υψώνουμε τη φωνή
               ηλεκτρονικά  παιχνίδια  που  τους                     μας στον άγνωστο που πέρασε το

               παρέχουμε, αυτά με τα τέλεια                          STOP στην διασταύρωση και του
               γραφικά  που τους  προσφέρουν                         φωνάζουμε μέσα από το μισοκα-

               μια εικονική πραγματικότητα. Αν                       τεβασμένο παράθυρο « Άμα κα-

               αναλογιστούμε πόσο εκτεθειμένη                        τέβω κάτω θα σου δείξω εγώ...»,
               είναι αυτή η γενιά σε βίαια περι-                     όπως εμείς τοποθετούμε στερεο-

               στατικά εικονικά ή πραγματικά                         τυπικές ταμπέλες σε ανθρώπους
               δεν θα δυσκολευτούμε να κατα-                         που δεν μπορούμε να κατανοή-

               νοήσουμε γιατί τα σχολεία στιγ-                       σουμε την διαφορετικότητα τους,
               ματίζονται με το φαινόμενο του                        με τον ίδιο τρόπο ενεργούν και τα

               σχολικού εκφοβισμού, το οποίο                         παιδία μας στο σχολικό περιβάλ-

               ολοένα και διογκώνεται.                               λον.


               Αρκεί όμως η παραδοχή της ύπαρ-                       Αυτός ο φαύλος κύκλος της βίας
               ξης του φαινομένου και η συνε-                        ξεκινά από τα σπίτια μας και
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35