Page 39 - mag_106
P. 39

«Υπάρχουν βιβλία των οποίων το εξώφυλλο

                                 και το οπισθόφυλλο είναι μακράν

                                       τα καλύτερα σημεία τους».

                                                                                          Charles Dickens




                                                            ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΡΑΠΤΟΠΟΥΛΟΣ

                                                    ΕΡΩΤΕΣ, ΕΡΩΤΕΣ, ΕΡΩΤΕΣ


                                                                        Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ
                                                  Ως συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις, δεν το κατάλαβα
                                                  αμέσως. Δεν έδωσα σημασία στην τεράστια φόρα που
                                                  είχα πάρει για να την εντυπωσιάσω και να την κατακτή-

                                                  σω. Νόμιζα ότι απλώς παίζω. Και δεν είχα άδικο από μια
                                                  πλευρά. Ο έρωτας είναι το υπέρτατο παιχνίδι, και όσοι
                                                  τζογάρουν σ’ αυτόν είναι υποχρεωτικά παιχνιδιάρηδες,

                                                  το πιστεύω. Αν και το βασικό χαρακτηριστικό των ερω-
                                                  τευμένων είναι ότι γίνονται ανισόρροποι, δηλαδή τους
                                                  στρίβει, τρελαίνονται κυριολεκτικά.

                                                  Μόνο ο θάνατος θα μας χωρίσει • Ο ορισμός της απιστί-
               ας • Κληρονομικότητα • Δεύτερη ζωή δεν έχει • Υπερδιέγερση • Μοναχικός λύκος •
               Ο Καλλίφωνος Καναρίνης • Μητριά • Μία είναι η πληγή • Το πάνω χέρι • Για πάντα •
               Έρωτες, έρωτες, έρωτες                                                                                           39

               Δώδεκα ιστορίες με πρωταγωνιστές που επιμένουν να παλεύουν για την ικανοποίηση
               της ερωτικής επιθυμίας τους. Δώδεκα παραλλαγές πάνω στο ίδιο θέμα, με την τελευταία
               και μεγαλύτερη να αγκαλιάζει όλες τις προηγούμενες.



                                                                   ΜΠΕΝ ΛΕΡΝΕΡ

                                                      ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ


                                                                     Εκδόσεις ΔΩΜΑ
                                         Τέλη της δεκαετίας του ’90 και, παρά το υποτιθέμενο «τέλος της

                                         Ιστορίας» και το θρίαμβο του φιλελευθερισμού, τα νεαρά αρσενι-
                                         κά της βαθιάς Αμερικής δείχνουν αποπροσανατολισμένα. Ο εκνευ-
                                         ρισμός είναι διάχυτος, οι ρωγμές εμφανείς. Επικρατεί ο φόβος ότι
                                         μια μεγάλη βία όπου να  ’ναι θα ξεσπάσει.  Ο Άνταμ Γκόρντον,

                                         τελειόφοιτος του Λυκείου της Τοπήκα, προσπαθεί να μάθει πώς
                                         ένα αγόρι γίνεται άντρας. Μέσα απ’ τους αγώνες ρητορικής, τις
                μονομαχίες ραπ αυτοσχεδιασμού, τις ψυχαναλυτικές συνεδρίες, ο Άνταμ έχει προλάβει
                να καταλάβει πως η γλώσσα δεν είναι εργαλείο χαλιναγώγησης της βίας. Η γλώσσα είναι

                όπλο.
                Ανενδοίαστα εξομολογητική και απροκάλυπτα πολιτική, η Αμερικανική αγωγή παρουσι-
                άζει την ιστορία μιας οικογένειας σε μια εποχή σιωπηρών τεκτονικών μετατοπίσεων, μια
                ακτινογραφία της κουλτούρας της τοξικής αρρενωπότητας, και μια αρχαιολογία της ανό-

                δου της νέας Δεξιάς, αναζητώντας χαμηλόφωνα έναν τρόπο ώστε να μάθουν οι άνθρω-
                ποι «και πάλι, αργά-αργά, πώς να μιλούν, μέσα στο γενικό σφυροκόπημα».
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44