Page 58 - mag_09
P. 58
ΒΟΥΛΑ ΜΑΣΤΟΡΗ
γυναίκα μπονσάι
Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗΣ
"Θεωρώ ότι η κάθε κοινωνία επιβάλλει την τεχνική μπονσάι σε όλα τα μέλη
της -άντρες, γυναίκες, παιδιά- προκειμένου να ενσωματωθούν σε αυτή. Το
κλάδεμα, το λύγισμα και ο περιορισμός των ριζών μπορεί να διαφέρει από
κοινωνία σε κοινωνία, αλλά και στην ίδια κοινωνία πολλές φορές επιβάλλε-
ται με διαφορετικό τρόπο ανάμεσα στις κάστες, τα φύλα και τις φυλές. Άλλα
μέλη της κοινωνίας αποδέχονται την τεχνική μπονσάι παθητικά, άλλα την
αντιμάχονται εντός της «γλάστρας», άλλα την αρνούνται με μια απέλπιδα
«έξοδο» και άλλα απλά μαραζώνουν μέσα σε αυτή. Οπωσδήποτε μια λανθα-
σμένη πρακτική της τεχνικής μπονσάι έχει επιπτώσεις στο άτομο, επιπτώσεις
που μπορεί να είναι είτε αισθητικές είτε θανατηφόρες. Το ερώτημα που αφή-
νω ηθελημένα να αιωρείται στο βιβλίο μου είναι κατά πόσο μια κοινωνία θα
μπορούσε να υπάρξει χωρίς την επιβολή της τεχνικής μπονσάι και πόσο ή πώς
ένα άτομο μπορεί να επιβιώσει καλύτερα μέσα σε αυτή τη «γλάστρα»".
58
Βούλα Μάστορη
Μία Ελληνίδα ταξιδεύει στην Ιαπωνία για να δει
την κόρη της, η οποία ζει εκεί με έναν Ιάπωνα. Δυο
γυναίκες με εντελώς διαφορετικές απόψεις και θέ-
σεις: η μητέρα φεμινίστρια, αντισυμβατική κι ενα-
ντίον του γάμου, αρνείται ν’ αποκαλύψει τον πατέ-
ρα στην κόρη για να την έχει όλη δική της – η κόρη
ανέκαθεν αντίθετη με τις επιλογές της μητέρας,
δεν τη συγχωρεί που της έχει στερήσει τον πατέ-
ρα και ετοιμάζεται να παντρευτεί τον Ιάπωνά της
και να κάνει οικογένεια σύμφωνα, μάλιστα, με τις
παλιές γιαπονέζικες παραδόσεις. Πάνω κι από τις
δυο γυναίκες πλανάται ένας αόρατος προστάτης-
τιμωρός που θανατώνει όποιον αρσενικό τις παρε-
νοχλεί σεξουαλικά.
Ένας άντρας που μένει μέχρι το τέλος κρυφός
εραστής, μια γιαγιά προδομένη από την κόρη της
και τον πλατωνικό της έρωτα, ένας παπούς που
δεν αγαπήθηκε από τη γυναίκα που λάτρεψε, μια
παιδική φιλενάδα που έρχεται από το παρελθόν με
εικόνες που στοιχειώνουν...