Page 34 - mag_28
P. 34
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ελπίδα
Γεννήθηκε στη Γερμανία ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΗ
το 1963, ζει όμως από τα
δεκατρία της χρόνια στην
Κοζάνη και είναι μητέρα
δύο παιδιών. Τι ακριβώς όμως είναι το σύγχρονο
Η αγάπη της για την χει- εικαστικό κόσμημα;
ροτεχνία την οδήγησε να
ασχοληθεί με τη σχεδίαση To σύγχρονο εικαστικό κόσμημα στέκεται ανάμεσα στην παράδο-
και κατασκευή διαφόρων ση (παραδοσιακές τεχνικές) και στην ατομική έκφραση του δη-
έργων όπως, κατασκευ- μιουργού. Χρησιμοποιώντας νέα εναλλακτικά υλικά και αναπτύσ-
ές με σύρμα, κατασκευή σοντας νέες τεχνικές, με βάση μια πρωτότυπη ιδέα, ο καλλιτέχνης
εικόνων σε πέτρα, ξύλο δημιουργεί συναισθήματα στο θεατή του.
34 ή τερακότα, πίνακες με Στην περίπτωση αυτή το σώμα αποκτά έναν ιδιαίτερο χαραχτήρα.
μεικτή τεχνική, διακοσμή- Γίνεται «τόπος» έκθεσης του κάθε κοσμήματος και ταυτόχρονα
ση κεριών, διακόσμηση μέσο έκφρασης του ανθρώπου που το φοράει.
γυαλιών και τέλος κοσμή- Βασισμένη σε τούτη την σκέψη τα κοσμήματα της αποκτούν τη δική
ματα. τους αυθεντικότητα. Τα σχέδια τους δεν έχουν ανάγκη να δανει-
Τα υλικά που χρησιμο- στούν ή να μιμηθούν. Είναι πρωτότυπα και μοναδικά, γιατί είναι το
ποιεί είναι χαλκός, ορεί- αποτέλεσμα δημιουργιών, των οποίων το μέσον που οδηγεί από
χαλκος, αρζαντό, οξει- το θέμα στο σχέδιο είναι η ψυχή.
δωμένα μέταλλα, ασήμι, Η μαγεία του μύθου, τα λυρικά αγγίγματα, η ομορφιά της φύσης,
η δυναμική των λέξεων, και πολλά άλλα θαυμαστά στοιχεία της
σύρματα, αλουμίνιο, inox, ύπαρξης μας, μετατρέπονται σε αστείρευτες πηγές έμπνευσης για
Plexiglas, ξύλα, φυσικά κείνη. Η παρόρμηση της έμπνευσης μετουσιώνεται σε ιδέα, που
υλικά, χάντρες νήματα, αποζητά την πραγμάτωση της σε σχέδιο.
πετρώματα και ημιπολύτι- Την αποτύπωση του σχεδίου ακολουθεί η επεξεργασία του μετάλ-
μους λίθους. λου, που με οδηγό τη γνώση της τεχνικής, μεταλλάσσεται, προ-
Με την πάροδο του χρό- σαρμόζεται, καταργεί και ξαναγεννιέται πολλές φορές, , μέχρι να
νου και αφού παρακολού- ζωντανέψει, να αποκτήσει δική του οντότητα και ψυχή.
θησε μαθήματα κοσμή- H δημιουργία δίνει φτερά στα όνειρα του κάθε καλλιτέχνη. Οι
ιδέες γεννιούνται, γίνονται ταξιδιάρικα πουλιά, φεύγουν. Δεν ανή-
ματος (2 κύκλους), στη κουν πλέον στον δημιουργό τους. Αποκτούν αυτόνομη υπόσταση,
ΧΑΝΘ στη Θεσσαλονίκη, αλληλεπιδρούν και συντελούν στο παγκόσμιο γίγνεσθαι που ονο-
με δασκάλα της την Εύη μάζεται πολιτισμός.
Δημολαίδου, το ενδια- Αυτή τη δημιουργική δύναμη κρύβει μέσα της η Ελπίδα και είναι
φέρον της εστιάζεται στο ένα παράθυρο αισιοδοξίας στα τείχη που έχει χτίσει η καθημερι-
εικαστικό κόσμημα. νότητα γύρω της.