Page 81 - mag_34
P. 81
ΚΕΡΔΙΣΤΑΝΟΙ, ΧΑΝΙΣΤΑΝΟΙ ΚΑΙ...
ΜΙΑ ΧΑΔΙΑΡΑ ΦΑΛΑΙΝΑ!
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΣΗΣ
ΕΛΛΗΝόΕκδόΤικΗ
Με την κοινή διαπίστωση ότι η εποχή μας χα-
ρακτηρίζεται από μοναξιά και έντονο αντα-
γωνισμό που καλλιεργείται από την παιδική
ακόμα ηλικία, το νέο βιβλίο του βραβευμένου
από το IBBY, Γιώργου Μπουμπούση μπορεί να
αποτελέσει ένα άριστο διδακτικό μέσο για την
υγιή κοινωνική και συναισθηματική αγωγή του
παιδιού.
Πιο συγκεκριμένα, η «αποτυχία» συχνά προ-
καλεί επώδυνα συναισθήματα στην παιδική
ψυχολογία, όπως άρνηση, απογοήτευση, επι-
θετικότητα ή χαμηλή αυτοεκτίμηση. κάθε παιδί 81
μπορεί ωστόσο να μάθει να αναγνωρίζει και να
ελέγχει αυτά τα συναισθήματα με εποικοδο-
μητικό τρόπο. Η ιστορία των κερδιστανών και
των Χανιστανών –μαζί με το επιτραπέζιο παι-
χνίδι– βοηθά τα παιδιά να ανακαλύψουν κώδι-
κες επικοινωνίας και έκφρασης, προκειμένου
Μα ποιοι είναι τελικά να καλλιεργήσουν την αυτογνωσία, να μάθουν
αυτοί οι Κερδιστανοί να επιλύουν δημιουργικά τις συγκρούσεις τους
και οι Χανιστανοί; προς όφελος της ομάδας, με σεβασμό και απο-
δοχή προς το διαφορετικό. Τα παιδιά, τελικά,
αναζητώντας τη χαδιάρα φάλαινα συνειδητο-
Πού κατοικούν;
ποιούν ότι ο αντίπαλος δεν έιναι εχθρός αλλά
σύμμαχος στη διεξαγωγή κάθε αγώνα και συ-
Γιατί τσακώνονται νεπώς μαθαίνουν να επικεντρώνονται στις
συνέχεια μεταξύ τους; προσωπικές τους δεξιότητες.
Και η χαδιάρα φάλαινα;
Παράλληλα, το βιβλίο δίνει την ευκαιρία σε γο-
Την ξέρει άραγε κανείς; νείς και εκπαιδευτικούς να προβληματιστούν
και να συζητήσουν με τα παιδιά πώς πρέπει
να διαχειριζόμαστε τη νίκη και την ήττα μας με
Τι ζητά από τους φίλους μας αξιοπρέπεια, χωρίς να πληγώσουμε ή να πλη-
και πώς θα φέρει τα πάνω κάτω γωθούμε, προβάλλοντας έτσι το αληθινό νόημα
στις ζωές τους; του κερδίζω - χάνω.