Page 66 - mag_015
P. 66

«Μη διαβάζετε, όπως τα παιδιά, για διασκέδαση, ή με σκοπό τη μάθηση,

                              Bιβλία
                                                                              όπως οι φιλόδοξοι άνθρωποι. Όχι, διαβάστε για να ζήσετε».



                                                                                                                                                                                                                  Gustave Flaubert







                                              ΧΑΡΟΥΚΙ
                                              ΜΟΥΡΑΚΑΜΙ
                                              1Q84
                                              Εκδόσεις
                                              Ψυχογιός
















               Στις λεπτομέρειες συναντιόμαστε, μέσα στους πέντε             JO NESBO
               δρόμους ή στις πέντε γραμμές, στο  πεντάγραμμο                μετάφραση: Κρυστάλλη Γλυνιαδάκη
               μιας μεθυσμένης τζαζ κατά το σούρουπο.                        Η ΛΕΟΠΑΡΔΑΛΗ
               Στις ξεκούρδιστες νότες, τις ασύντακτες, βρισκόμα-            Εκδόσεις Μεταίχμιο
   66          στε, στα μικροπράγματα ερωτευόμαστε, στα ασήμα-

               ντα πράγματα.                                                 Στο  βιβλίο  αυτό  ο  Χάρι  Χόλε  βρίσκεται
               Κυλιόμενες σκάλες, μια ρωγμή στο μετρό, παντό-                αντιμέτωπος με τους σκοτεινότερους δαί-
               φλες, πιτζάμες, ένα βάζο τουρσί στο ψυγείο, το σά-            μονές του. Προσπαθώντας να ξεπεράσει
               ντουιτς, ένα παλιό αγαπημένο βιβλίο, το μαχαίρι, το           τον τραυματισμό που υπέστη κατά την εξι-
               όπλο, η παιδική ηλικία, το σχήμα του στήθους σου,             χνίαση της υπόθεσης του Χιονάνθρωπου,
               οι φωνές στο κεφάλι, χο-χο, μια παρέλαση, μια                 καταφεύγει στο Χονγκ Κονγκ και στην πα-
               κραυγή, μια απορία, ξαπλωμένη στην ήβη μια ζεστή              ρηγοριά του οπίου. 
               αγωνία.                                                       Στο μεταξύ στο Όσλο, δύο γυναίκες βρί-
               Με κάτι τέτοια υλικά σκαρώνουν το χάρτη τους για              σκονται  νεκρές, έχουν πνιγεί στο  ίδιο
               να βρεθούν ο Τένγκο και η Αομάμε. Μα ώσπου να                 τους το αίμα. Τα ΜΜΕ τρελαίνονται. Δεν
               σμίξουν, σμίγει ο χρόνος με τον τόπο, το ημερολόγιο           υπάρχουν στοιχεία, η αστυνομική έρευνα
               με το χάρτη, η κλεψύδρα με την πυξίδα, σμίγουν,               έχει βαλτώσει και ο Χάρι –ο μόνος που θα
               τρελαίνονται, γίνονται ο αληθινός εαυτός τους και             μπορούσε να βοηθήσει– είναι χαμένος.
               ανατινάζονται σε δυο χλωμά και πράσινα φεγγάρια               Όταν ο ιδιόρρυθμος επιθεωρητής επι-
               από χαρτί.                                                    στρέφει στο Όσλο, καθώς μαθαίνει ότι ο
               Και δεν τελειώνουν, ποτέ.                                     πατέρας του είναι στα τελευταία του, ο δο-
               Ούτε το αριστουργηματικό magnum opus του Χα-                  λοφόνος ξαναχτυπά. Τα αντανακλαστικά
               ρούκι Μουρακάμι τελειώνει, όχι στ’ αλήθεια. Απλώς,            του Χάρι ενεργοποιούνται και αναλαμβά-
               η αφήγηση χαμηλώνει το βλέμμα και κρύβεται έτσι               νει ενεργό ρόλο στην έρευνα, αν και δεν
               όπως της αρέσει να κάνει, κρύβεται ανάμεσα στο                υπάρχουν και πολλά στοιχεία.
               μέγα Ποτέ και το μικρότατο Πάντα, ανασαίνει, νο-              Το χειρότερο απ’ όλα όμως είναι ότι ο
               σταλγεί, ονειρεύεται και σωπαίνει θριαμβεύοντας               ψυχοπαθής δολοφόνος θα δοκιμάσει τον
               ερωτικά, αδιάλλακτα. Μετά, ξεσπιτώνεται πάλι και              Χάρι σε επαγγελματικό αλλά και προσω-
               βγαίνει στους δρόμους, φιλέρημη, απορημένη,                   πικό επίπεδο.
               ερωτόληπτη, η αφήγηση βγαίνει στο αδέξιο πεντά-
               γραμμο της τζαζ και συνεχίζει, και συνεχίζεται.
               Κι έτσι ανταμώνουμε, κι έτσι ερωτευόμαστε πάλι…
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71