Page 53 - mag_53
P. 53
της Κατερίνας Τζαβάρα
ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ
ΘΕΑΤΡΟ
(ΔΙΤΟΜΟ)
14 ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ
Η Κατερίνα Τζαβάρα γεννή- προτείνει μέσα από τα βιβλία ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
θηκε και ζει στη Θεσσαλονίκη. της για την προώθηση της ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
Είναι απόφοιτος του Αμερικα- φιλαναγνωσίας και της προ-
νικού Κολλεγίου ΑΝΑΤΟΛΙΑ, στασίας των Δικαιωμάτων του (+2 CD)
αριστούχος του Παιδαγωγι- Παιδιού, μέσα από την Τέχνη. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΟΥΣ
κού Τμήματος Νηπιαγωγών Είναι μέλος του Ελλη- Η Δραματική Τέχνη στην προσχολική
του Α.Π.Θ., του τμήματος νικού Τμήματος της ΙΒ- και πρωτοσχολική αγωγή είναι μια
μετεκπαίδευσης στη Γενική ΒΥ(International Board on
Αγωγή του Διδασκαλείου του Books for Young People)- Κύ- ιδιαίτερη εκπαιδευτική διαδικασία,
Α.Π.Θ. και καθηγήτρια αγγλι- κλος του Ελληνικού Παιδικού κατά την οποία το παιδί μαθαίνει για
κής γλώσσας, με σπουδές Βιβλίου, της SCBWI (Society τον εαυτό του και τον κόσμο μέσα
φωνητικής και πιάνου. Κατέ- of Children's Book Writers and από την δημιουργική αναζήτηση και
χει πιστοποιητικό κατάρτισης Illustrators) και αρθρογρα- έκφραση των ικανοτήτων του. Όσο
στη Δημιουργική Γραφή και φεί σε εκπαιδευτικά blogs και πιο παιγνιώδης, πιο "παιδευτική"
Εκπαίδευση από τη Δομή Δία ηλεκτρονικά έντυπα ποικίλης είναι αυτή η διαδικασία, τόσο πιο
Βίου Μάθησης του Α.Π.Θ. Εί- ύλης. ελεύθερη και επικοινωνιακή είναι η
ναι κάτοχος μεταπτυχιακού σχέση που κατακτά το παιδί με τον
διπλώματος από το Τμήμα Από τις εκδόσεις βιβλιο- εσωτερικό του κόσμο αλλά και το
Επιστήμης Φυσικής Αγωγής ΔΙΑΠΛΟΥΣ έχουν εκδοθεί περιβάλλον, τους ανθρώπους και τα
και Αθλητισμού του Α.Π.Θ. τα έργα της: «Το δικό μας αντικείμενα γύρω του. Η φυσική πε-
με ειδίκευση στα προγράμ- θέατρο».Mουσικο-θεατρι- ριέργεια και διάθεση του παιδιού για
ματα φυσικής δραστηριότητας κές παραστάσεις για τα Χρι- ανακάλυψη και παιχνίδι, βρίσκουν 53
και αγωγής υγείας για παιδιά στούγεννα και το Καλοκαίρι
προσχολικής και σχολικής -συλλογικό έργο-(2007) θεαματική διέξοδο και ικανοποίηση
ηλικίας. «Με τους μήνες συντροφιά, μέσα από την ενασχόλησή του με
Εργάστηκε στην ιδιωτική εκ- ζωντανεύω τα παλιά». δραστηριότητες αισθητικής ανάπτυ-
παίδευση ως νηπιαγωγός και Η Λαογραφία στο σχολείο ξης και καλλιτεχνικής δημιουργίας,
εμψυχώτρια θεατρικού παιχνι- -συλλογικό έργο-(2008) στο χώρο του σχολείου. Ιδιαίτερα
διού, όπου και εφάρμοσε τη «Μαγικές Διαδρομές στην παίζοντας θέατρο, παντομίμα, θέα-
μέθοδο Montessori, αποκτώ- Τέχνη». Έλληνες Ζωγράφοι τρο σκιών και κουκλοθέατρο, βιώνει
ντας και το αντίστοιχο τιμητι- και Ποιητές στο σχολείο- εμπειρίες και ρόλους φανταστικούς
κό δίπλωμα και βρίσκεται στη Γ.Σεφέρης, Οδ. Ελύτης, αλλά και της πραγματικής ζωής,
δημόσια εκπαίδευση, σε θέ- Γ.Δροσίνης, Κ.Παλαμάς, γίνεται ταυτόχρονα ερμηνευτής και
σεις διδακτικές και διοικητικές Γ.Ρίτσος/Γ.Ιακωβίδης, θεατής της ανθρώπινης συμπεριφο-
από το 1998. Από το 2007 ως Ν.Χ.Γκίκας, Σπ.Βασιλείου, ράς, του κόσμου και των ιδεών που
το 2010 υπήρξε αποσπασμέ- Θεόφιλος Χατζημιχαήλ. το περιβάλλουν. Το θέατρο παράγει
νη νηπιαγωγός στο Τμήμα Επι- (2010) γνώση και πολιτισμό. Και στις πρώ-
στημών Προσχολικής Αγωγής «Έχω ένα μήνυμα για
και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. όλα τα παιδιά της γης» τες σχολικές τάξεις, μέσα από την
ως υπεύθυνη της Πρακτικής Τα Δικαιώματα του παιδιού. ψυχαγωγία, τη θεατρική λειτουργία
Άσκησης των φοιτητών. (2011) και το δραματικό παιχνίδι, το παιδί
Σήμερα εργάζεται ως νηπιαγω- «Πού να απλώσω συναντά και προσεγγίζει τις τέχνες,
γός και συγγραφέας παιδικών τόση αγάπη;» (2012), αναπτύσσει δεξιότητες καλλιτεχνι-
και εκπαιδευτικών βιβλίων. «Πετάει ο γάιδαρος;» κής έκφρασης και αποκτά θεατρική
Παραδίδει επιμορφωτικά σεμι- (2012) παιδεία.
νάρια Διδακτικής Μεθοδολογί- «Εγώ, για σένα» (2012),
ας και πρακτικών εφαρμογών «Το μυστήριο της παιδικής
της Τέχνης στην εκπαίδευση, βιβλιοθήκης» (2013)
για γονείς, φοιτητές και εκ- «Το μαγικό καπέλο
παιδευτικούς και παρουσιάζει της γιαγιάς μου» (2014)
σε σχολεία το πρόγραμμα που