Page 48 - mag_56
P. 48

υΓεΙΑ  ΨυΧΟΛΟΓΙΑ                             από τη Δήμητρα Σταύρου

                           Προβληματισμοί                                          http://psyhismos.blogspot.gr/


                    για την σύγχρονη καθημερινότητα                                                                                                  Δεν μπορείς να σπάσεις αλυσίδες
                των παιδιών και το ρόλο των "μεγάλων"



               ο Ιψενικός κόσμος...                                  νωνία. Ακόμη κι εκεί όμως πολύ συχνά                                                                που δεν τις βλέπεις
                                                                     παρεμβαίνουμε με τρόπο άτσαλο οι ενή-
               Πόσο θλιβερή η εικόνα των παιδιών που                 λικες.  Παρεμβαίνουμε  γιατί  δεν  έχουμε                                                                                                  Franz Kafka

               λένε τα κάλαντα με τους γονείς τους μαζί,             την εμπειρία και δεν μπορούμε να κατα-
               κάτι που όλο και συχνότερα γίνεται τα τε-             λάβουμε πώς βιώνει την εποχή του ο ση-
               λευταία χρόνια...                                     μερινός έφηβος. Και στο σημείο αυτό μό-
               Η έκθεση στον κίνδυνο δεν είναι αυτό                  λις ανακαλύπτουμε το χάσμα των γενεών
               που προτείνεται στο άρθρο. Το παιχνίδι                που όσο και να θέλουμε να το παραβλέ-
               στην γειτονιά που χάσαμε δεν ήταν κίν-                ψουμε  πάντοτε θα ορθώνεται ανάμεσα
               δυνος μεγαλύτερος από τον κίνδυνο της                 στις γενιές λόγω των πολιτικοιστορικών

               υπερπροστασίας.  Κι όσοι κατάγονται ή                 αλλά και επιστημονικών-τεχνολογικών
               διαμένουν στην επαρχία μπορούν να το                  αλλαγών που στιγματίζουν την κάθε επο-
               καταλάβουν. Πόσες φορές στον λόγο                     χή.
               των γονιών που έρχονται στο γραφείο                   ωστόσο οι συνθήκες του μεγαλώμα-
               ακούγεται το πόσο τα παιδιά τους απο-                 τος των παιδιών έχει αλλάξει δρα-
               λαμβάνουν την ελευθερία που παρέχει το                ματικά τα τελευταία χρόνια και αξίζει
               χωριό το καλοκαίρι...                                 τον κόπο να δούμε και να στοχαστού-
   48                                                                με και να αναρρωτηθούμε σχετικά με
               Θα ήταν νοσταλγία αν υποστήριζε κανείς                την δική μας συμπεριφορά. τους δι-

               ότι κάποτε όλα ήταν ρόδινα και σήμερα                 κούς μας φόβους και επιθυμίες. τη
               έχει χαθεί ο παράδεισος της παιδικής ηλι-             δική μας αγωνία και ό,τι θεωρούμε
               κίας. Θα ήταν νοσταλγία αν υποστήριζε                 ως βεβαιότητα. Και οι γονείς είμα-
               κανείς ότι σήμερα τα παιδιά δεν αναπτύσ-              στε  κοινωνικά υποκείμενα  και  ακο-
               σουν νέες ικανότητες και δυνατότητες.                 λουθούμε τους κανόνες της εποχής.
               Παράδειγμα αποτελεί η εξοικίωσή τους                  μίας εποχής που ο "θόρυβος" και η
               με τις νέες τεχνολογίες. Η αίσθηση ελευ-              σύγχρονη καθημερινότητα λίγο χρό-

               θερίας που κάποτε βρίσκαμε στον δρόμο                 νο αφήνουν για να στοχαστούμε. να
               ίσως να βιώνεται σήμερα με άλλους τρό-                στοχαστούμε την δική μας συμπερι-
               πους, όπως δια μέσου των κοινωνικών                   φορά, τη δική μας ζωή και καθημε-
               μέσων δικτύωσης, ή την διασύνδεση και                 ρινότητα και να σκεφτούμε τι είδους
               την μη γεωγραφικά εξαρτόμενη επικοι-                  μελλοντικούς ενήλικες ετοιμάζουμε...




                  Δήμήτρα   Σταύρού   Σπουδές Ψυχολογίας στη Γαλλία και στην Ελλάδα. Σπουδές στη Δραματοθεραπεία τετρα-
                        ετούς κύκλου. Εργασία, ως ψυχολόγος, σε Δημοτικά προγράμματα ψυχοκοινωνικού χα-
                        ρακτήρα, σε 75 περίπου σχολεία ιδιωτικά και δημόσια στον ΟΚΑΝΑ κ.ά. Ως ερευνήτρια,
                        στο ΕΠΙΨΥ και στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.  Ως Δραματοθεραπεύτρια στο Χατζηκυριάκειο
                        Ίδρυμα, στις φυλακές Κορυδαλού, σε δραματικές σχολές, με στελέχη επιχειρήσεων, με
                        εξαρτημένους και τις οικογένειες τους, με καλλιτέχνες για την ανάπτυξη της δημιουργικό-
                        τητάς τους. Μέλος της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδας,
                        του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων, της Ελληνικής Εταιρείας Κλινικής Κοινωνικής Ψυχο-
                        λογίας κ.ά. Συμμετοχή σε πολλά συνέδρια με ανακοινώσεις.
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53