Page 54 - Magazine 87
P. 54
πΑΡουΣΙΑΣή
Τζένη Μπάρμπα
και η τέχνη της κούκλας!
λεια και τη διάρκεια ζωής της κάθε
κούκλας. Χρησιμοποιώ όσο είναι δυ-
νατό φυσικά υλικά, πιστοποιημένης
προέλευσης, όπως λινά, βαμβακερά
υφάσματα, μεταξωτά, γνήσιο μαλλί
από νήμα ή ατόφιο μαλλί προβάτου
για τα μαλλιά τους ανακυκλωμένα
υλικά, όπως δέρμα για τα παπούτσια.
Επίσης, επιλέγω οικολογικά χρώματα
νερού, όπου αυτό απαιτείται. Τέλος,
πειραματίζομαι και με άλλα φυσι-
κά υλικά για τη βαφή υφασμάτων.
Η επιμονή μου στην ποιότητα των
υλικών (πολλές είναι οι φορές που
αναβάλλω την κατασκευή της μέχρι
54 να βρώ το κατάλληλο υλικό ακόμα
και αν πρόκειται για συγκεκριμένο
χρώμα υφάσματος) και η εύρεσή
τους τις πιο πολλές φορές σε αγορές
εκτός Κύπρου και Ελλάδας με φέρνει
σε ένα αρκετά υψηλό κόστος αγοράς προσώπου (soft sculpture) είτε με
τους. Δυστυχώς στις αγορές μας δεν σκληρυντικά και κόλλες προσθέ-
υπάρχουν τα εξειδικευμένα υλικά τοντας layers υφασμάτων μέχρι να
που απαιτούνται για κούκλες με απο- αποκτήσεις ένα πρόσωπο σκληρό
τέλεσμα να τα ακριβοπληρώνουμε ή και να του προσθέσεις ζωγραφικές
ακόμα και να αναβάλλουμε κάποιες λεπτομέρειες. Βέβαια από τις αγα-
τεχνικές. πημένες μου είναι οι primitive κού-
Αυτήν την στιγμή ακολουθώ διάφο- κλες, απλές, λιτές, αφαιρετικές, με
ρες τεχνικές κατασκευής αλλά το τεχνική παλαίωσης του ύφασματος
ύφασμα παίζει τον πρωταγωνιστικό σε μεταφέρουν σε παλιές εικόνες…
ρόλο μιας και οι δυνατότητες του εί-
ναι απίστευτες είτε σε συνδυασμό με ■ Με ποια κριτήρια επιλέγετε κάθε
paper clay ή με ελαστικά υφάσματα φορά την κούκλα που θα φτιάξετε;
και βελόνες όπου μπορείς να δια-
μορφώσεις τα χαρακτηριστικά του Τ. Μ. Αρχικά όταν έκανα του τύπου