Page 42 - mag_58
P. 42

συνενΤευΞΗ

               Δημήτρης

               Κούντουρας

                              [Ex Silentio]


               Early music / παλαιά μουσική: Θα                     Η  ενασχόλησή  μου  ωστόσο  και  με
               μπορούσες με λίγες φράσεις να μας                    προφορικές παραδόσεις (χωρίς γρα-

               συστήσεις την Παλαιά Μουσική;                        πτή παρτιτούρα) είναι μια ευχάριστη
               Επίσημα  ο όρος  αναφέρεται  στη                     αλλαγή.

               μουσική πριν τον Μότσαρτ και δη-
               λώνει τη μουσική αυτή με την οποία                   Travelling / Ταξιδεύοντας: Αν μπο-
               δεν υπάρχει πια συνέχεια στην ερ-                    ρούσες να μοιραστείς μαζί μας λέξεις,

               μηνευτική πρακτική. Στις μέρες μας                   εικόνες και μυρωδιές από τα ταξίδια
               θα έλεγα ότι πολύ γενικά αναφέ-                      που έχετε πραγματοποιήσει με τους Ex
               ρεται στη μουσική του Μπαρόκ και                     silentio, ποια είναι τα αντιπροσωπευτι-

               της Αναγέννησης. Η αναβίωση της                      κά κάθε χώρας στη μουσική της παρά-
               παλαιάς μουσικής τις δεκαετίες του                   δοση;

               60’ και 70’  έφερε μαζί την χρήση                    Έχει ενδιαφέρον πώς οι διάφορες
               παλιών οργάνων και τη μελέτη των                     μουσικές έχουν απήχηση σε τόσο δι-
               πηγών της εποχής σε μια προσπά-                      αφορετικούς λαούς και χώρες. Έχου-

               θεια να πλησιάσει ο μουσικός του                     με εμφανιστεί σε πολλές χώρες και
   42          σήμερα περισσότερο στο πνεύμα                        ως σύνολο αλλά και ο καθένας χω-


               των συνθετών της εποχής αλλά και                     ριστά με άλλες συνεργασίες. Οι πιο
               στην εκτελεστική πρακτική της εκά-                   ωραίες εμπειρίες ήταν σε φεστιβάλ
               στοτε εποχής.                                        που είχε πολλούς μουσικούς από δι-

                                                                    άφορες χώρες και ο ένας μπορούσε
               Notes/νότες:  Οι περισσότεροι άν-                    να γνωρίσει και να ακούσει τη δου-

               θρωποι ακούμε τις νότες, τις μελωδίες                λειά του άλλου. Σε αυτά τα ταξίδια
               και ταξιδεύουμε… Ένας μουσικός πα-                   είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε σε
               γκόσμιας εμβέλειας, όπως εσύ, πώς                    υπέροχους ιστορικούς χώρους από

               αναμετράτε  μαζί  τους;  Δεν  βαριέσαι               το Μπάρι και το Μιλάνο (στο υπέ-
               ποτέ αυτά τα μικρά, μαύρα σύμβολα                    ροχο παρεκκλήσι του Αγίου Μάρ-

               που συγκατοικούν μαζί σου;                           κου) μέχρι τη Βιέννη (στην παλιό-
               Ο Lessing (18ος αι.) έκανε τον δι-                   τερη εκκλησία της πόλης, στον Άγιο
               αχωρισμός ανάμεσα σε  τέχνες του                     Ρούπερτ), το Γκρατς, το Βερολίνο, τη

               χώρου (εικαστικά) και του χρόνου                     Χάγη και άλλα πολλά.
               (μουσική, ποίηση). Όπως η ποίηση                     Intuition/Διαίσθηση:  Πώς λειτουρ-

               έτσι και η μουσική προσδιορίζεται                    γείς κατά την επιλογή συνεργατών ή
               και πέρα από τις νότες (και τις λέ-                  μουσικών θεμάτων για τη δημιουργία
               ξεις) από έναν εσωτερικό (προσω-                     ενός cd ή μιας συναυλίας; Ακούς τη

               πικό;) ρυθμό.                                        διαίσθηση, το ένστικτό σου, γνωρίζεις
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47