Page 39 - mag_62
P. 39

της Μαριάννας Κουμαριανού





































               Πριν από κάθε αρχή, όμως, υπάρ-                       ενέργειες και έγινα δασκάλα, όπως το
               χει μία απόφαση. Υπάρχει μια σκέψη                    είχα οραματιστεί.
               που οδηγεί σε απόφαση και αυτή με                     Κάπως έτσι ο καθένας οραματίζεται,

               τη σειρά της σε δράση. Μέσα σε αυτή                   φτιάχνει τις διαδρομές και βάση αυ-
               τη σκέψη και την απόφαση υπάρχει                      τών κάνει αρχές. Πολύ ωραία!
               πολλή φαντασία και πολύ μέλλον! Κα-                                                                              39 39
               θένας που σκέφτεται και αποφασίζει                    Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι με τον

               κάτι, έχει φανταστεί, έχει οραματιστεί                μηχανισμό αυτό είναι πολύ εξοικειω-
               το πώς η ιδέα αυτή θα ήταν, αν συνέ-                  μένα τα παιδιά! Μπορούν πολύ εύκολα
               βαινε στην πραγματικότητα. Έχει δει                   να αλλάξουν ρόλους, να υποδυθούν
               τον εαυτό του μέσα σε αυτή και έχει                   και να παίξουν άλλους ρόλους και να

               χτίσει την πορεία προς την ολοκλή-                    αντιμετωπίσουν όλων των ειδών τις
               ρωση αυτού του οράματος.                              καταστάσεις που μπορεί να τους φέ-
                                                                     ρει η ζωή. Και αυτό είναι πολύ καλό!
               Εγώ, μικρή, ήθελα να γίνω δασκάλα.                    Είναι σαν να προβάρουν τη ζωή στο

               Σκεφτόμουν τον εαυτό μου πώς θα                       ασφαλές περιβάλλον που βρίσκονται.
               ήταν αν ήμουν σε μία τάξη με παιδιά.                  Δοκιμάζουν προσωπικότητες, συναι-
               Με «έβλεπα» να τους μιλάω, να τα πα-                  σθήματα και συνθήκες ζωής, έχοντας
               ρατηρώ να εργάζονται, να παίζουν,                     τη γνώση ότι όλα αυτά δεν είναι πραγ-

               να συνεργάζονται. Αφού έφτιαξα                        ματικότητα αλλά εικονική πραγματικό-
               αυτή την εικόνα, αναζήτησα τα βήμα-                   τητα ή κάτι σαν εξομοιωτής. Μάλιστα
               τα που θα με οδηγήσουν σε αυτό το                     αυτό ακριβώς είναι που διαφοροποιεί
               αποτέλεσμα. Άρα είδα ότι πρέπει να                    τη φαντασία ενός παιδιού από έναν

               σπουδάσω κάτι συγκεκριμένο και να                     παράφρονα ο οποίος, αυτό που φα-
               περάσω κάποιες  προκαθορισμένες                       ντάζεται το θεωρεί πραγματικότητα.
               διαδικασίες. Έτσι, από τη σκέψη πήρα
               την απόφαση, έκανα τις απαιτούμενες                   Ας επιστρέψουμε όμως στο θέμα μας.
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44