Page 109 - mag_65
P. 109

της Λίλλυς Παπασπυροπούλου
















































                                                                                                                               109



               Πασίγνωστη στη χώρα                 ρίπτωσης στα δεδομένα               νέους, δίνουν τα χαρα-
               μας η ταινία αυτή, κυρί-            του εγχώριου κινηματο-              κτηριστικά  της αρχαίας

               ως για τη μουσική της               γράφου– που μαζί με το              τραγωδίας  στην ιστορία
               και πιο συγκεκριμέ-                 « Μέχρι το πλοίο» (1966)            τους. Εκτυφλωτικό φως,
               να  «Το  ζεϊμπέκικο της             και τον «Ηνίοχο» (1994)             το πετρώδες και απο-
 ΣκηνοθεΣια: αΛεΞηΣ δαΜιανοΣ                       μας έδωσε μια  περιορι-

 1971          Ευδοκίας» του Μάνου                 σμένη αλλά πολύ ιδιαίτε-            γυμνωμένο τοπίο όπου
                                                                                       γίνονται  οι στρατιωτικές
               Λοίζου που χορεύεται
               κάθε φορά που κάποιος               ρη φιλμογραφία.                     ασκήσεις από τη μία,
               θέλει να επιδείξει τη δε-           Στο ερωτικό αυτό δράμα,             σεξουαλικότητα και τα-
               ξιοτεχνία του στο δωρικό            όλα ξετυλίγονται μέσα               μπού από την άλλη. Πε-

               αυτό «αρσενικό» χορό.               στη δίνη ενός απόλυ-                ριβάλλον       μικροαστικό
               Ατυχώς, η διασημότητα               του, ποτισμένου  με βία             σε αντιπαράθεση με τις

               που απέσπασε το –αναμ-              αισθησιασμού. Το  ωμό               συνήθειες ενός υποπρο-
               φισβήτητα       εξαιρετικό–         σαρκικό πάθος, η ταχύ-              λεταριάτου από πόρνες,
               μουσικό κομμάτι, επισκί-            τητα των εξελίξεων, η               νταβατζήδες και στρα-

               ασε τη σπουδαιότητα της             αυστηρότητα του τοπίου,             τιώτες με πεινασμένο
               δεύτερης αυτής ταινίας              η μοίρα που παίρνει το              βλέμμα για την κοπέλα

               του μεγάλου μας σκη-                πρόσωπο του κόσμου                  που τους έλκει και τους
               νοθέτη –μοναδικής πε-               που περιβάλλει τους δυο             απωθεί με την ιδιότητά
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114