Page 35 - mag_76
P. 35

από τον Βασίλη Αρδά











                                                                     αστικά και αποτελεσματικά ώστε να

                                                                     λειτουργήσουν σαν ακαδημίες και φυ-
                                                                     τώρια νέων μουσικών που θέλουν να
                                                                     ασχοληθούν καλλιτεχνικά και επιστη-

                                                                     μονικά με τη μουσική.

                                                                     -Δισκογραφία σήμερα απλώς νοσεί  ή
                                                                     θα λέγαμε ότι βρίσκεται στο σταυρο-

                                                                     δρόμι μεταξύ της ανυπαρξίας και της
                                                                     αδιαφορίας για την προώθηση νέων
                                                                     ακουσμάτων;
               που δεν εκπέμπουν και στα fm, υπάρχει                 Ίσως να νοσεί με τη μορφή που την ξέ-

               κάτι ασαφές ως προς την επιλογή του                   ραμε, όμως η δισκογραφία και γενικό-
               ρεπερτορίου και ακόμα ποιοι το προτεί-                τερα η μουσική βιομηχανία κρύβεται
               νουν. Υπάρχουν για παράδειγμα τέτοια                  πολύ καλά πίσω από τις νέες τεχνολο-

               ιντερνετικά ραδιόφωνα που καλύπτουν                   γίες. Ένας ψηφιακός “λύκος” που άλ-
               μεγάλο μέρος του προγράμματός τους                                                                               35

               πάλι με playlists. Πάντως η μεγάλη αυτή               λαξε προβιά. Εδώ, αλλά και σε όλο
               προσφορά είναι εξαιρετική.  Ερώτημα:                  τον κόσμο (urbi et orbi), πίσω από τις
               οι αμιγώς ιντερνετικοί σταθμοί αποδί-                 μπάντες που προβάλλονται, υπάρχουν

               δουν τα πνευματικά δικαιώματα;                        μεγάλες “τέως” πολυεθνικές δισκο-
                                                                     γραφικές εταιρείες ή παρακλάδια τους
               -Υπάρχει συμμετοχή της πολιτείας                      και φυσικά μάνατζερ. Ο πολύς κόσμος
               στην ανάπτυξη της μουσικής παιδείας                   το αγνοεί, γιατί ο πολύς κόσμος εύκο-

               και σε ποιο βαθμό;                                    λα καταπίνει ό,τι του πουλάνε. Όλοι

               Έχουμε Κρατικές ορχήστρες, Λυρικές                    αυτοί ξέρουν πολύ καλά να παίζουν με
               σκηνές, Μουσικά Πανεπιστημιακά τμή-                   τη ψυχολογία των μαζών και να τις χει-
               ματα όπως και αρκετά Μουσικά σχο-                     ραγωγούν. Έτσι το κοινό αγνοεί πολ-

               λεία. Ωστόσο η δομή και η λειτουργία                  λά νέα σχήματα και τελικά πολλά από
               τους κατά τη γνώμη μας έχουν πολλές                   αυτά τα σχήματα μη έχοντας ακροατή-

               ελλείψεις και εντέλει δεν έχουν ως κύ-                ριο φτάνουν σε αδιέξοδο και εξαφα-
               ριο μέλημα την παραγωγή επαγγελματι-                  νίζονται.  Μοιάζει με πολιτιστικό πο-
               ών μουσικών με κατάρτιση και επαρκείς                 γκρόμ ή “γκρουποκάθαρση”. Αυτό είναι

               γνώσεις στο αντικείμενό τους καθώς                    μια παγκόσμια αλήθεια, η οποία λέει ότι
               και στο τι πρόκειται να αντιμετωπίσουν.               κάθε καλλιτέχνης κάποια στιγμή θα βρε-

               Η πολιτεία δηλαδή ναι μεν στήριξε για                 θεί αντιμέτωπος με το πότε κάποιος θα
               παράδειγμα  το θεσμό των μουσικών                     αποφασίσει αν θα ακουστεί ή όχι. Πολ-
               σχολείων  αλλά  δεν  συμβάλει  ουσι-                  λές φορές αυτός ο κάποιος μπορεί και
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40