Page 35 - mag_76
P. 35
από τον Βασίλη Αρδά
αστικά και αποτελεσματικά ώστε να
λειτουργήσουν σαν ακαδημίες και φυ-
τώρια νέων μουσικών που θέλουν να
ασχοληθούν καλλιτεχνικά και επιστη-
μονικά με τη μουσική.
-Δισκογραφία σήμερα απλώς νοσεί ή
θα λέγαμε ότι βρίσκεται στο σταυρο-
δρόμι μεταξύ της ανυπαρξίας και της
αδιαφορίας για την προώθηση νέων
ακουσμάτων;
που δεν εκπέμπουν και στα fm, υπάρχει Ίσως να νοσεί με τη μορφή που την ξέ-
κάτι ασαφές ως προς την επιλογή του ραμε, όμως η δισκογραφία και γενικό-
ρεπερτορίου και ακόμα ποιοι το προτεί- τερα η μουσική βιομηχανία κρύβεται
νουν. Υπάρχουν για παράδειγμα τέτοια πολύ καλά πίσω από τις νέες τεχνολο-
ιντερνετικά ραδιόφωνα που καλύπτουν γίες. Ένας ψηφιακός “λύκος” που άλ-
μεγάλο μέρος του προγράμματός τους 35
πάλι με playlists. Πάντως η μεγάλη αυτή λαξε προβιά. Εδώ, αλλά και σε όλο
προσφορά είναι εξαιρετική. Ερώτημα: τον κόσμο (urbi et orbi), πίσω από τις
οι αμιγώς ιντερνετικοί σταθμοί αποδί- μπάντες που προβάλλονται, υπάρχουν
δουν τα πνευματικά δικαιώματα; μεγάλες “τέως” πολυεθνικές δισκο-
γραφικές εταιρείες ή παρακλάδια τους
-Υπάρχει συμμετοχή της πολιτείας και φυσικά μάνατζερ. Ο πολύς κόσμος
στην ανάπτυξη της μουσικής παιδείας το αγνοεί, γιατί ο πολύς κόσμος εύκο-
και σε ποιο βαθμό; λα καταπίνει ό,τι του πουλάνε. Όλοι
Έχουμε Κρατικές ορχήστρες, Λυρικές αυτοί ξέρουν πολύ καλά να παίζουν με
σκηνές, Μουσικά Πανεπιστημιακά τμή- τη ψυχολογία των μαζών και να τις χει-
ματα όπως και αρκετά Μουσικά σχο- ραγωγούν. Έτσι το κοινό αγνοεί πολ-
λεία. Ωστόσο η δομή και η λειτουργία λά νέα σχήματα και τελικά πολλά από
τους κατά τη γνώμη μας έχουν πολλές αυτά τα σχήματα μη έχοντας ακροατή-
ελλείψεις και εντέλει δεν έχουν ως κύ- ριο φτάνουν σε αδιέξοδο και εξαφα-
ριο μέλημα την παραγωγή επαγγελματι- νίζονται. Μοιάζει με πολιτιστικό πο-
ών μουσικών με κατάρτιση και επαρκείς γκρόμ ή “γκρουποκάθαρση”. Αυτό είναι
γνώσεις στο αντικείμενό τους καθώς μια παγκόσμια αλήθεια, η οποία λέει ότι
και στο τι πρόκειται να αντιμετωπίσουν. κάθε καλλιτέχνης κάποια στιγμή θα βρε-
Η πολιτεία δηλαδή ναι μεν στήριξε για θεί αντιμέτωπος με το πότε κάποιος θα
παράδειγμα το θεσμό των μουσικών αποφασίσει αν θα ακουστεί ή όχι. Πολ-
σχολείων αλλά δεν συμβάλει ουσι- λές φορές αυτός ο κάποιος μπορεί και