Page 74 - mag91
P. 74
ΒιΒλιοπΑΡουςιΑςή
5 muST ReAD ΒΙΒλΙΑ
Λόφος που Ανεβαίνουμε» στην ορκωμοσία του Προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν,
απηύθυνε ένα οικουμενικό κάλεσμα για ένα φωτεινότερο, γενναίο μέλλον.
Η ανά χείρας έκδοση αποτυπώνει ακριβώς αυτή τη στιγμή, όπου η φωνή μιας νεαρής
ποιήτριας μας προσφέρει κουράγιο, παρηγοριά αλλά και έμπνευση για ν’ αλλάξουμε
τον κόσμο.
“Δεν εμφανίζονται πολύ συχνά τέτοιες αστραφτερές στιγμές όπου η ταραχή του πόνου
και των βασάνων δίνει τη θέση της στην ελπίδα, ίσως και στη χαρά.. Είναι ακριβώς
αυτό που περιμέναμε, αυτό το «λιγνό μαύρο κορίτσι, απόγονος σκλάβων», δείχνοντάς
μας τον πραγματικό εαυτό μας, την ανθρώπινη κληρονομιά μας, την καρδιά μας.
Όσοι την είδαν έφυγαν εμψυχωμένοι, νιώθοντας ελπίδα και θαυμασμό, βλέποντας
ό,τι καλύτερο είμαστε και μπορούμε να γίνουμε μέσα από τα μάτια και την ουσία μιας
εικοσιδυάχρονης, της νεότερης ποιήτριας που απήγγειλε σε ορκωμοσία προέδρου.
Καθώς οι λέξεις της μας κατέκλυζαν, γιάτρευαν τις πληγές, μας και ανάσταιναν το
πνεύμα μας…” Όπρα Γουίνφρι.
74
➍ ΔΡ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ:
χΩΡΑΕΙ Ολη η ΑΡχΑΙΟΤηΤΑ
ΣΤΟ ΑΣΑΝΣΕΡ;
ΕΚΔΟΣΕΙΣ KeY BOOKS
Τι πήρε στις αποσκευές της μια Μινωίτισσα πριγκίπισσα
για να πάει στην Αίγυπτο; Πώς περνούσε την ώρα του
όταν βαριόταν ένας Μυκηναίος δημόσιος υπάλληλος;
Πώς τραυμάτισε το πόδι του ένας κένταυρος; Πώς
ένας άσεμνος χορός οδήγησε τυχαία στη δημιουργία
της Δημοκρατίας; Ποιος ξένος σκλάβος έγινε
πλούσιος τραπεζίτης; Γιατί ο Ηράκλειτος πρότεινε να
χαστουκίσουμε τον Όμηρο; Γιατί τις Κυκλάδες τις λέμε Κυκλάδες;
Αυτό το βιβλίο παρουσιάζει ολόκληρη την ελληνική αρχαιότητα, από τη βαθιά
προϊστορία μέχρι το τέλος της. Δύο άγνωστοι συναντιούνται σε ένα ασανσέρ, το
οποίο σταματά μεταξύ ορόφων. Ο ένας είναι αρχαιολόγος, ο άλλος όχι. Με αφορμή
την ερώτηση «με τι ασχολείσαι» ξεκινάει ένας συναρπαστικός διάλογος και ένα ταξίδι
στον χώρο και τον χρόνο. Παράλληλα δίνονται απαντήσεις στις πιο κοινές ερωτήσεις
για την επιστήμη της αρχαιολογίας. Μια απολαυστική διαδρομή στις πιο μεγάλες
στιγμές αλλά και στις πιο μικρές ιστορίες ανθρώπων της ελληνικής αρχαιότητας, η
οποία, ακόμη κι αν δεν χωράει στο ασανσέρ, χωράει σίγουρα στη φαντασία μας.